تشکیل کنسرسیوم بین المللی تولید هواپیمای تجاری با حضور ایران

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: خانه‌های فناوری و نوآوری ایران در کشورهای خارجی در واقع سفارتخانه‌های تخصصی برای رایزنی‌های علمی و فناورانه به منظور توسعه همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه است. دهقانی، گسترش همکاری‌های بین‌المللی، فروش کالا و خدمات دانش‌بنیان را جزو برنامه‌های اصلی و محوری دولت اعلام کرد و گفت: سفرها و ارتباطات خارجی هم در راستای اجرایی شدن همین برنامه است.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به ایرنا درباره پیگیری دستور رییس جمهور برای ورود ایران به حوزه ساخت هواپیمای تجاری از برگزاری جلسات کارگروه ساخت هواپیمای تجاری با محوریت معاونت علمی و ارسال مصوبات به رئیس جمهور خبر داد و گفت: در این جلسات تصمیم گرفته شد که کنسرسیوم بین المللی هوایی با حضور کشورهای همراه ایران تشکیل شود تا بتوانیم در بخش‌هایی که توانمندی ویژه ای داریم و حجم کم و ارزش بالایی تولید می‌کند، فعالیت کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور تأکید کرد: باید در کنسرسیوم بین‌المللی ۲۰ درصد از سهم تولید هواپیماهای تجاری را داشته باشیم.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به ثبت هزار و ۳۸۰  فرصت بورسیه صنعتی در دفترچه کنکور برای شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی، گفت: این شروع جذب دانشجو با در نظر گرفتن کار و آموزش در حین تحصیل است.

وی درباره خانه‌های فناوری و نوآوری ایران در کشورهای خارجی هم گفت: این خانه‌ها در واقع سفارتخانه‌های تخصصی برای رایزنی‌های علمی و فناورانه به منظور توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: در برنامه هفتم توسعه بحث کاهش اعتبار و معافیت مالیاتی مطرح بود که براساس آخرین خبر با امضای بنده و آقای خاندوزی موضوع رفع شد.

فصل اقتصاد دانش بنیان‌هاست

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه دانش‌بنیان‌ها گفت: با توجه به حمایت مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان کشور از این حوزه، اکنون فصل اقتصاد دانش‌بنیان‌هاست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در معاونت علمی ریاست جمهوری به سه حوزه، علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان توجه می شود، گفت: اقتصاد یعنی عرضه محصول و یافتن مشتری و تا وقتی نتوان از مرزهای خود خارج شد، نمی‌توان در این حوزه به شکوفایی رسید.

دهقانی، گسترش همکاری‌های بین‌المللی، فروش کالا و خدمات دانش‌بنیان را جزو برنامه‌های اصلی و محوری دولت اعلام کرد و گفت: سفرها و ارتباطات خارجی هم در راستای اجرایی شدن همین برنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا