مهلت ثبت‌نام 11شهریور؛اعزام هیات‌های تجاری-فناوری ایران به شرق آفریقا

مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان با همکاری صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری شرکت های ایرانی را به شرق آفریقا اعزام می کند.

 

این برنامه، یکی از اعزام های مرکز تعاملات در سال 1402 است که پیش از این به همراه برنامه های پاویون ملی، پذیرش هیئت تجاری و حضور مستقل در نمایشگاه های بین المللی اعلام شده بود. جهت آگاهی از برنامه های حمایتی مرکز تعاملات در راستای توسعه صادرات شرکت ها در بازار بین الملل اینجا را ببینید.

حوزه های فناوری:

پیش از برنامه های اعزام، مطالعات کتابخانه ای و میدانی در کشورهای هدف انجام می شود. طی این مطالعات، حوزه های مناسب برای صادرات محصولات ایرانی شناسایی می شوند. در تحقیقات روی کشورهای شرق آسیا، سه کشور اوگاندا، کنیا و تانزانیا برای اعزام شرکت های ایرانی انتخاب شدند. در این کشورها حوزه های زیر مناسب ترین حوزه ها برای صادرات تعیین شدند:

  1. سلامت (دارو و تجهیزات پزشکی)،
  2. کشاورزی و دامپروری،
  3. ماشین آلات کشاورزی، صنایع غذایی و صنعتی

چرا توجه به بازار آفریقا مهم است؟

آفریقا قاره ای با 5% مردم ثروتمند و 80% مردم فقیر است و سهم کمی از پیشرفت و توسعه صنایع را به خود اختصاص داده است. از این رو به شدت نیازمند به واردات کالا و محصولاتی است که اتفاقا صنایع و شرکت های ایرانی به تولید آن ها دست یافته اند. یکی دیگر از مزایای قاره آفریقا مربوط به اتحادیه این قاره است. صادرات در آفریقا از طریق اتحادیه آفریقا صورت می گیرد و تعرفه ی صادرات در حوزه ی اتحادیه آفریقا صفر تعیین شده است. یعنی اگر بتوانیم در یکی از کشورهای آفریقایی خط تولید ایجاد کنیم می توانیم با تعرفه صفر به دیگر کشورهای آفریقایی عضو اتحادیه صادرات داشته باشیم. این اقدام با هدف سرمایه گذاری بیشتر در آفریقا انجام شده و فرصت خوبی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی جهت فعالیت در بازار آفریقا است.

علاوه بر بررسی پتانسیل های بالقوه ی کشورهای شرق آفریقا، اختصاصا کشورهای کنیا، اوگاندا و تانزانیا ویژگی های منحصر به فردی برای صادرات دارند. از ویژگی های مشترک بین این سه کشور، می توان به وجود دفاتر تجاری ایران در آن ها، تجربه ی حضور واقعی و ایجاد شبکه ی فروش در بازار این کشورهاست.

دفاتر تجاری خدمات مختلفی مثل ثبت شرکت در کشور هدف، پیگیری های اداری، منشی حقیقی و مجازی، ارسال نمونه محصول و … را انجام می دهند. برای مثال کریدور فناوری تا بازار https://tmsc.ir/ با دفاتر تجاری در کشورهای چین، هند، سوریه، اندونزی، مکزیک و برزیل سال هاست که این خدمات را به شرکت های متقاضی ارائه می دهد. تفاوت این مراکز تجاری با دیگر مراکز، تایید و نظارت معاونت بر روند فعالیت آن هاست. همچنین دیگر مراکز تجاری به دلیل عدم ورود به بازار هایتک و عدم شناخت دقیق محصولات دانش بنیان داخلی، تمرکزی روی عمق بازار کشور هدف در این حوزه ندارند. ایجاد Show room  و CoWork در مراکز تجاری یکی دیگر از مزایای این مراکز نسبت به دیگران است که شرکت های می توانند از این امکانات جهت ارائه دائمی محصولات خود به مشتریان استفاده کنند.

banner 7

زمان برگزاری و نحوه ثبت نام:

برنامه ی اعزام هیئت تجاری-فناوری به شرق آفریقا هفته آخر مهرماه برگزار می شود. متقاضیان و علاقمندان جهت حضور در این برنامه می توانند تا تاریخ 11 شهریور ماه از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایند:

https://tesc.ir/service/73/1

همچنین شماره تماس های زیر جهت پاسخگویی به هرگونه سوال در اختیار متقاضیان قرار دارد:

021-91073737(داخلی 206 و 213)

kenya tan V4 683x1024 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا