تقویم یک‌صفحه‌ای رویدادهای مرکز 1402

کریدور صادرات که با حمایت‌ مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ارائه دهنده حمایت‌های توسعه بازار بین‌الملل به شرکت‌های دانش‌بنیان، نانویی، خلاق و آزاد است آخرین به روز‌رسانی تقویم نمایشگاهی خود را منتشر کرد.

 

حمایت های حضور در نمایشگاه های بین المللی، اعزام هیئت تجاری، پذیرش و پاویون های ملی در نمایشگاه های معتبر و بزرگ جهانی، از طرف مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری از مسیر کریدور صادرات به شرکت ها ارائه می شود.

توسعه بازار بین الملل برای هر کسب و کاری از روش های مختلف امکان پذیر است. یکی از روش های مفید فایده برای اکثر شرکت ها و کسب و کارها حضور بین دیگر رقبای حوزه ی صنعتی شان در سطح بین الملل است. اساساً محل تجمع شرکت های مهم و مطرح هر حوزه، نمایشگاه های معتبر جهانی است. از این رو از حضور شرکت ها در اینگونه نمایشگاه ها با اهداف زیر حمایت می شود:

  1. آشنایی و شناخت دیگر فعالان حوزه های صنعتی،
  2. ایجاد شبکه ی قوی از همکاران برای تکمیل زنجیره تولید،
  3. ارائه آخرین دستاوردها و محصولات تولیدی توسط شرکت ها،
  4. آشنایی با خریداران و برگزاری انواع جلسات B2B  و B2G،
  5. شناخت بازار کشور مقصد،
  6. و …

پاویون‌های بین‌المللی

تاکنون بیش از 400 شرکت در پاویون های بین المللی که توسط مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری برگزار شده شرکت کرده اند. این پاویون ها در نمایشگاه هایی برگزار می شوند که کشور برگزار کننده علاوه بر اینکه مقصد صادراتی ایران است، درگاه صادرات به دیگر کشورها نیز باشد. همچنین شاخص هایی مثل متراژ نمایشگاه، تعداد غرفه داران، تعداد پاویون های بین المللی دیگر کشورها، تعداد بازدیدکنندگان عمومی و تخصصی نیز برای برگزاری پاویون ملی مدنظر قرار می گیرد. لازم به ذکر است این شاخص ها با هدف بالا بردن بازدهی حضور در نمایشگاه برای شرکت ها در نظر گرفته می شود. در سال 1402 برگزاری تعداد 16 پاویون ملی در حوزه های زیر برنامه ریزی شده است که تعدادی از آنها برگزار و بقیه در دست اقدام است:

  1. نفت، گاز و پتروشیمی
  2. مواد پیشرفته و صنایع وابسته
  3. ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته
  4. کشاورزی و صنایع غذایی
  5. ساختمان
  6. دارو و تجهیزات پزشکی
  7. موضوعات عمومی

چنانچه شرکت ها خروجی مثبتی از پاویون داشته باشند، چهارماه بعد به همان کشور اعزام می شوند. همچنین مراحل پیگیری تفاهم نامه های منعقد شده در این برنامه اعزام تا رسیدن به هدف نهایی دنبال می شود.

دیگر برنامه‌های توسعه بازار بین‌الملل

دیگر برنامه های توسعه بازار بین الملل شامل اعزام و برگزاری نشست های B2B، پذیرش هیئت تجاری، حمایت از حضور مستقل در نمایشگاه ها نیز برای شرکت ها تدارک دیده شده است. هر یک از این برنامه ها طبق شاخص های معین برای تعدادی از نمایشگاه ها اعلام و برگزار می شوند.

ثبت‌نام و حضور در برنامه‌های نمایشگاهی کریدور صادرات

برنامه ی نهایی این نمایشگاه ها را در تصویر زیر مشاهده می کنید. علاقمندان و متقاضیان می توانند جهت حضور در هریک از این برنامه ها، از طریق سایت کریدور صادرات (https://tesc.ir/) اقدام به ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است تمام موارد ذکر شده در تقویم، شامل حمایت مرکز تعاملات می شوند و متقاضیان می توانند از تسهیلات جهت حضور استفاده کنند.

همچنین علاوه بر برنامه های چهارگانه نمایشگاه، رویدادهای باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان نیز در تقویم درج شده است.

?دانلود فایل یک‌صفحه‌ای تقویم نمایشگاهی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری

تماس با کارشناسان دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا