8آبان؛برگزاری باشگاه صادراتی دانش‌بنیان حوزه فناوری زیستی،کشاورزی و مواد غذایی

باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان، گردهمایی شرکت های حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و مواد غذایی راب ا حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، برگزار می‌نماید. سیاستگذاران و فعالان حوزه دانش‌بنیان در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه، در نشست حضور دارند.

 

باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان

مهاجرت از تجارت سنتی مبتنی بر خام فروشی به صادرات کالای دانش بنیان در راستای اهداف سند توسعه در حوزه اقتصاد است. باتوجه به وجود برند و نام های مختلف و با سابقه در بازارهای بین المللی یک رقابت جدی و نفس گیر برای فروش محصولات وجود دارد. همچنین فروش محصولاتی که دانش فنی بالا و به تبع آن قیمت بالایی دارند، نیاز به تخصص بیشتری دارد.

چرا که مشتریان این محصولات تمایل به خرید از شرکت های صاحب نام دارند. به همین منظور باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان با هدف ارتقا برند ملی در بازارهای بین المللی شروع به کار کرده است. در این باشگاه شرکت ها پس از ارزیابی در پنج سطح قرار می گیرند و سپس وارد مرحله ی عارضه یابی و توانمندسازی می شوند. این برنامه در جهت ارتقاء توان صادراتی این شرکت ها در حال پیگیری و اجراست.

وضعیت شرکت‌های حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و مواد غذایی در ایران

فناوری زیستی، کشاورزی و مواد غذایی در تقسیم بندی حوزه های باشگاه شرکت های دانش بنیان در یک گروه قرار می گیرند. فناوری های زیستی، کشاورزی و مواد غذایی یکی از حوزه های استراتژیک از لحاظ امنیت ملی برای کشورهاست. هرچند اهمیت غذا و سلامت همواره غیرقابل چشم پوشی است، اما گاهی ممکن است در موقعیت های حساس، محدوده اثر این حوزه به قدری گسترده شود که سلامت کل جامعه را دربربگیرد. پس حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و مواد غذایی جزء فناوری های راهبردی به شما می رود و شایسته ی توجه بیشتری است.

طبق آخرین آمار باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان 431 شرکت دانش بنیان در این حوزه فعال هستند که تعداد 27 شرکت از آنها عضو باشگاه هستند. از این تعداد یک شرکت امتیاز حضور بین شرکت های 4 ستاره را کسب کرده است. همچنین ده شرکت 3 ستاره، دو شرکت 1ستاره، 7 شرکت مستعد صادرات و 8 شرکت در گروه عدم احراز قرار دارند.

گروه بندی شرکت ها در سطوح مختلف در فرآیند ارزیابی باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان انجام می شود. طبق آن به هر شرکت بنا بر شاخص های صادراتی امتیازاتی تعلق می گیرد و با کسب کف امتیاز هر سطح، شرکت وارد سطح جدید می شود.

شرکت های بررسی و ارزیابی شده در این باشگاه تدر سه سال گذشته بیش از پنج هزار دلار صادرات به کشورهای هند، تایلند، امارات، عراق، ارمنستان، برزیل و سوریه داشته اند. کریدور فناوری تا بازار با دفاتر صادراتی خود در کشورهای چین، اندونزی، هند، سوریه، برزیل و مکزیک به شرکت های دانش بنیان خدمات صادراتی ارائه می کند. جهت اطلاع از این خدمات می توانید اینجا را بخوانید.

گردهمایی شرکت‌های حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و مواد غذایی

این گردهمایی در تاریخ 8 آبان ماه 1402 ساعت 10 تا 12 برگزار می شود. محل برگزاری سالن VIP خانه نوآوری و فناوری ایران  است و متقاضیان حضور در این گردهمایی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایند:

02163103333-6

09057139146

biotechnology poster

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا