پیوند تضمینی درخت با فناوری پلاسما

در جریان برگزاری نمایشگاه جیتکس 2023 که در دبی امارات برگزار شد، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

 

در خلال این نمایشگاه، مهندس مسعود حافظی با تعدادی از این شرکت‌ها به گفت و گو پرداخته است؛ جهت آشنایی با فناوری‌های این شرکت‌ها با ما همراه باشید.

میزان شکست در زمان پیوند زدن درختان مثمر معمولاً بالا است. به همین علت پیوند زدن درختان را به افراد با تجربه می‌سپارند. این کار تکنیکی هر چقدر هم که با دقت و حوصله انجام شود، اغلب نرخ شکست قابل توجهی دارد.

با توجه به دشوار بودن انجام این عملیات بصورت دستی، یک استارتاپ ایرانی توانسته با فناوری پلاسما دستگاهی را برای تسهیل و تسریع عملیات پیوندزنی بسازد.

این شرکت با فناوری پلاسما توانسته است روشی نوین در زمینه کشاورزی را جایگزین روش های سنتی کند که باعث افزایش حداقل 30 درصدی راندمان عملکرد در زمان پیوند جوانه به بدنه درخت می شود.

برای آشنایی بیشتر با این استارتاپ ایرانی که امسال در بزرگترین نمایشگاه نوآوری و فناوری دنیا در GITEX 2023 امارات نیز شرکت کرده بود، اینجا کلیک نمایئد.

hafezi 01 30 07 02

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا