نخبگان خارجی مقیم ایران از دستاوردهای پارک فناوری پردیس بازدید کردند

دانشجویان نخبه خارجی مقیم ایران طی بازدیدی از نزدیک با دستاوردهای شرکت های عضو پارک علم وفناوری پردیس آشنا شدند.

 

مهمانان مختلفی که به پارک فناوری پردیس قدم می گذارند، شوق فراوانی دارند؛ شوقی برخاسته از شگفت زدگی مشاهده جذابیت های پارک و اطلاع از دستاوردهای شرکت های عضو آن. این بار دانشجویان نخبه خارجی مقیم ایران، مهمان پارک فناوری پردیس بودند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، هفته ای چند بار مهمان های مختلفی به پارک می آیند؛ از مسئولین داخلی و خارجی گرفته تا دانشجویان و دانش آموزان علاقه مند به زیست بوم نوآوری و فناوری. اما در میان مهمانانی که به پارک می آیند، برخی ویژگی های خاصی دارند. این هفته جمعی از دانشجویان و فعالان حوزه نوآوری و فناوری از کشورهای ترکیه، سوریه، افغانستان و فلسطین بازدیدی از پارک داشتند. بازدید از کوآپ، نمایشگاه دستاورهای پارک و نمایشگاه تجهیزات پزشکی در برنامه این گروه حدوداً 30 نفره بود.

با چند نفرشان که گفتگو می کردم، همه ذوق زده بودند، از دستاوردهای ایران، از پیشرفت‌های حوزه پزشکی، از مهیا بودن محیطی برای دور هم جمع شدن فناوران و استارتاپ ها. راضیه خاوری از کشور افغانستان که در حوزه تجارت بین الملل فعالیت داشت، از نکاتی جالب توجهی گفت که درباره خدمات و حمایت های پارک از اتباع خارجی ساکن ایران شنیده بود. او گفت: اولین حضورم در پارک فناوری پردیس با ارائه دستاوردهای بزرگ این پارک همراه شد که مرا شگفت زده کرد. خانم خاوری هم چنین گفت که برخی داروهای ارائه شده در نمایشگاه تجهیزات پزشکی قابلیت این را دارد که در فضاهای درمانی و پزشکی ایران و خارج از ایران معرفی شوند.

عبدالعزیز النخاله فارغ التحصیل دانشکده الدوحه در قطر که این روزها در دانشگاه صداوسیما کارگردانی هم می‌خواند هم می‌گفت، با نگاه یک فیلم ساز و کسی که می خواهد از پارک فناوری پردیس گزارش و مستند تهیه کند، وارد پارک شده است. او گفت: قبلاً نمونه این نوع پارک فناوری را در کشورهای مختلفی که سفر کرده‌ام از جمله قطر و هلند ندیده ام، پارکی که از استارتاپ‌ها و طرح های دانش بنیان حمایت کند و ایده را به محصول برساند.

عبدالعزیز خوشحال بود که علیرغم اینکه پایش آسیب دیده بود، از بخش های مختلف پارک بازدید کرده است. خصوصاً از نمایشگاه تجهیزت پزشکی تعریف می کرد و می گفت قبلاً از این پیشرفت‌های ایران اطلاعی نداشتم و امروز، روزی خاص در زندگی من بود.

دانشجوی دیگری از سوریه هم گفت که در بازدید امروز، ایران را در برخی از حوزه ها از کشورهای اروپایی پیشرفته تر دیدم و به این پیشرفتها افتخار کردم. بارها به دوستانم و خانواده پیشرفت‌های ایران را معرفی کردم و در حد توانم، خیلی ها را دعوت به بازدید از ایران کرده ام و بازدید از پارک فناوری پردیس را هم به دوستانم پیشنهاد خواهم داد.

با مهمان ها چرخی در پارک زدیم و گفتگو کردیم. ذوق و شوق را می شد در چشمان آنها دید. دو سه ساعتی در هوای گرم پارک قدم زدند و خستگی هایشان با مشاهده دستاوردهای فناوران پارک رفع شد. این مهمان ها هم رفتند تا مشاهدات خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا