استقبال اروپا از دو انیمیشن ایرانی در نمایشگاه «میپ‌کام» فرانسه

یکی از شرکت‌های خلاق حوزه فیلم‌سازی با دو انیمیشن «میوتون» و «خانواده جغدها» توانست در بزرگترین رویداد تولید فیلم و انیمیشن جهان در فرانسه نظر سرمایه‌گذاران اروپایی و هندی را به خود جلب و قراردادهای جذب سرمایه منعقد کنند.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علیرضا طاهری، مدیرعامل شرکت فیلم‌سازان خلاق قاف گفت: «تمرکز ما در این مجموعه بیشتر بر تولید انیمیشن برای کودکان به ویژه برای دوره سنی پیش دبستانی است و در این راستا، یک استودیو در قزوین و یک استودیو در استانبول داریم که با عنوان قاف استودیو فعالیت می کنند.»

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های شرکت فیلم سازان خلاق قاف، انیمیشن میوتون mewtoon) ) است، افزود: « انیمیشن میوتون، در رویداد میپ کام (MIPCOM) امسال که اواخر مهرماه برگزار شد با اقبال قابل توجهی مواجه شد و توانستیم قراردادهایی را با سرمایه گذاران منعقدکنیم. در میپ کام(MIPCOM) و میپ جونیور (MIPJUNIOR) با بیست شرکت حوزه تولید انیمیشن و سفارش دهنده‌های انیمیشن وارد گفت و گو شدیم، با هفت شرکت از این 20 شرکت، تا مرحله انعقاد قرارداد پیش رفته و با دو شرکت قرارداد را نهایی کرده‌ایم. در مورد همکاری در تولید هم با پنج شرکت هندی و دو شرکت ترک صحبت‌هایی داشته‌ایم و توافق‌هایی انجام شده‌است.»

طاهری ادامه داد: « با سه شرکت پخش‌کننده در حوزه مدیا از اروپا هم مذاکراتی داشته‌ایم و در یک مورد توانسته‌ایم موافقت نامه‌ای را برای انتشار دو محصول میوتون (mewtoon) و خانواده جغدها (owly family) تنظیم کنیم و قرار شد بعد از اینکه محصول کامل شد، پخش آن ها را در سطح اروپا انجام دهیم.»

1f 2

وی در خصوص راهکار این شرکت برای حل محدودیت‌های دوبله تولیدات انیمیشن، گفت: « چون می خواستیم از صدای دوبلورهای ایرانی استفاده کنیم،  با یک شرکت هوش‌مصنوعی تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم. این تفاهم نامه به ما کمک می‌کند بتوانیم کارهای با کیفیتی را در حوزه دوبله انیمیشن به زبان انگلیسی انجام دهیم. از طریق همان شرکت هوش مصنوعی هم توانستیم توجه یک تهیه کننده کانادایی را به این پروژه جلب کنیم و از طرف آنها پیشنهاد سرمایه گذاری دریافت کردیم.»

طاهری در پایان تاکید کرد: « طرح ظرفیت‌سازی و تقویت نیروی کار که دیگر پروژه شرکت خلاق قاف هست که این پروژه هم مورد توجه قرار گرفت. ما در این پروژه توانستیم به صورت آنلاین افراد علاقه مند را شناسایی، جذب و آنها برای کار در حوزه انیمشین سازی تربیت کنیم. این پروژه از سوی فعالان حوزه انیمیشن در کشور ایرلند با اقبال مواجه  شد و در این راستا هم مذاکراتی داشتیم.»

«میپ کام» (MIPCOM)  بزرگترین رویداد انیمیشن، فیلم و محتوای رسانه ای دنیا است که هر ساله در کن فرانسه، میزبان تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، شبکه های تلویزیونی، شبکه های پخش خانگی، سرمایه گذاران و ناشران حوزه رسانه از سراسر دنیا است. و امسال با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری پاویون شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه برپا شده است.

سازمان سوره، استودیو قاف و تکم فیلم از جمله شرکت هایی هستند که توانستند در این دوره از میپ کام، قراردادهای خوبی را با شرکتهای خارجی امضا کنند. شبکه سازی، مذاکرات تجاری و دریافت پروژه های بزرگ از دیگر دستاوردهای حضور این شرکت‌ها در این رویداد جهانی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا