توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه خودروسازی، صنایع هواپیمایی و فضا

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری چهارشنبه 3 آبان در دومین روز سفر به مسکو با معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه دیدار کرد که طی آن طرفین بر توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع خودرو، هواپیماسازی و فضا توافق کردند.

 

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی و دنیس مانتوروف در این دیدار درباره زمینه های همکاری دو کشور در عرصه های فناوری، بحث و تبادل نظر کردند.

170693949

در این جلسه که کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو و آندره فورسنکو دستیار علمی رئیس جمهوری روسیه نیز حضور داشتند، مانتوروف معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه ضمن اشاره به همکاری های رو به گسترش دوجانبه، از صنعت، خودروسازی، قطعات و لوازم یدکی خودرو، هواپیماسازی، دارو و تجهیزات پزشکی و فضایی به عنوان زمینه‌های مورد علاقه همکاری بین دو کشور یاد کرد.

170693952

دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری نیز در این جلسه، روسیه را به عنوان کشوری مطرح در حوزه‌های مختلف ارزیابی کرد و تحریم‌های ظالمانه را زمینه پیشرفت ایران به ویژه در بخش های فناوری و دانش بنیان دانست. معاون رئیس جمهوری، آمادگی ایران جهت همکاری های علمی، سلامت و بهداشت، تجهیزات دانش بنیان، محیط زیست و غذای سالم و پایدار، انرژی و حوزه حمل و نقل در بخش های کشتی سازی، خودرو و هواپیماسازی را اعلام کرد.

170693951

معاون رئیس جمهوری، آمادگی ایران جهت همکاری‌های علمی، سلامت و بهداشت، تجهیزات دانش بنیان، محیط زیست و غذای سالم و پایدار، انرژی و حوزه حمل و نقل در بخش‌های کشتی سازی، خودرو و هواپیماسازی را اعلام کرد.

در پایان این دیدار، طرفین توافق کردند در بخش های مختلف با ایجاد کارگروه های تخصصی، زمینه های مورد علاقه را با جدیت در اسرع وقت پیگیری کنند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری سه‌شنبه به دعوت رسمی معاون نخست‌وزیر روسیه وارد مسکو شد. دیدار با آندره فورسنکو دستیار علمی رئیس جمهوری روسیه و بازدید از برخی مراکز علمی و فناوری، از دیگر برنامه‌های دهقانی فیروزآبادی در این سفر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا