ثبت‌نام تا 30 آبان؛; کارگاه رفع تعهد ارزی و گردهمایی شرکت‌های حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته

گردهمایی شرکت‌های حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و همچنین کارگاه رفع تهعد ارزی با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و باشگاه شرکت های صادراتی دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار می‌گردد.

 

گردهمایی شرکت‌های حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته

این گردهمایی با حضور شرکت های فعال در حوزه ماشین آلات و تجهیزات برگزار می شود. سلسله گردهمایی های باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان با هدف رفع مشکلات این شرکت ها از آغاز سال 1402 در حال برگزاری است. این جلسات با هدف تشخیص دقیق چالش های پیش روی شرکت ها در توسعه صادرات و با حضور سیاستگذاران این عرصه برگزار می شود.

شرکت های حاضر در گردهمایی های باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان می توانند در این جلسات با دیگر فعالین حوزه ی صنعتی خود ملاقات داشته باشند. این ملاقات و مذاکرات پیرامون آن، نتایج مثبتی برای شرکت ها در بردارد و آنها می توانند روند حل مشکلات مشابه را با یکدیگر به اشتراک گذارند. همچنین صحبت رو در رو با مسئولین و سیاست گذارانی که قوانین صادرات را برای شرکت ها تعیین می کنند، می تواند نقطه ی عطفی در ارتباط صادرکنندگان و سیاست گذاران باشد. مسیری که باید به کمک شرکت ها و توسط مسئولین هر روز هموارتر شود.

کارگاه رفع تعهد ارزی

کارگاه آشنایی با قوانین و مقررات رفع تعهد ارزی با حضور سیاستگذاران و فعالان حوزه ی دانش بنیان نیز در این برنامه گردهمایی برگزار می شود. برگزاری این کارگاه با توجه به نیاز شرکت های دانش بنیان و مشکلات عدیده ی آنان در این حوزه انجام می شود. رفع تعهدات ارزی مشکل مشترک اغلب شرکت های صادراتی است و باتوجه به تنوع شرکت ها دارای قوانین متعددی است. این تعدد قوانین آموزش دقیق و آشنایی شرکت ها با آن را طلب می کند. شرکت های صادراتی می توانند برای افزایش آگاهی خود از این قوانین و دستیابی به بهترین مسیر ایفای تعهد از این کارگاه به خوبی استفاده کنند.

گردهمایی‌های پیشین باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان

باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان تاکنون سه گردهمایی در حوزه های زیر برای شرکت های صادراتی دانش بنیان برگزار شده است:

  1. حوزه دارو، فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان
  2. حوزه وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی
  3. حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و مواد غذایی

شرکت های فعال در حوزه های بالا با حضور در نشست های مربوط به حوزه صنعتی خود، چالش های مسیر صادراتی خود را مطرح کردند. دبیرخانه ی باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان این چالش ها را طبقه بندی و به اطلاع مسئولین مربوطه رساندند تا اقدامات لازم جهت رفع آن ها انجام شود. گزارش برگزاری این رویدادها را می توانید در کریدور فناوری تا بازار بخوانید.

کارگاه‌های پیشین باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان

علاوه بر نشست های هم اندیشی در حوزه های صنعتی مختلف، باشگاه IHTECC با شناسایی مشکلات اصلی شرکت ها اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی نیز نموده است. اولین کارگاه آموزشی با توجه به دغدغه ی اصلی شرکت ها، با موضوع  قوانین و مقررات رفع تعهد ارزی در مرداد ماه 1402 برگزار شد. این کارگاه با استقبال خوب شرکت ها و حضور خانم دکتر دشتدار مدیر کل دفتر خدمات مالی و ارزی سازمان توسعه تجارت، نتایج خوبی در برداشت. تقاضای برگزاری این کارگاه آموزشی سبب شد تا IHTECC اقدام به برگزاری این کارگاه در گردهمایی شرکت های حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته کند.

علاوه بر این کارگاه، در راستای تسهیل ورود شرکت ها به بازار قاره آفریقا نیز IHTECC نشستی برگزار کرد. در این نشست فرصت های تجارت به آفریقا برای شرکت ها تبیین شد. گزارش این نشست را می توانید از اینجا بخوانید.

ثبت‌نام در گردهمایی ماشین آلات و تجهیزات

متقاضیان حضور در این برنامه ی گردهمایی می توانند تا تاریخ 30 آبان با دبیرخانه باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان تماس حاصل نمایند:

02163103333

Final

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا