دهقانی: سهم ۳ دهم درصدی ایران از گردش مالی جهانی اسباب‌بازی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری اعلام کرد: طبق آمارها گردش مالی جهانی صنعت اسباب‌بازی ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است و سهم ایران از این حوزه ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است که ۳ دهم درصد می‌شود.

 

به گزارش ایسنا،دکتر روح‌الله دهقانی فیروز آبادی امروز در رویداد توسعه و تبادل فناوری صنعت اسباب بازی با بیان اینکه در معاونت علمی دو مقوله شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مورد توجه قرار گرفته است، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان شناخته شده هستند، ولی شرکت‌های خلاق کمتر دیده می‌شوند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌هایی هستند که عموما توسعه‌دهنده فناوری‌ها بوده و با ترکیب خلاقیت و نوآوری محصولات فناورانه را به تولید می‌رسانند. در فعالیت این شرکت‌ها توسعه فناوری پر رنگ‌تر است، ولی شرکت‌های خلاق شرکت‌هایی هستند که محور آنها حوزه‌های خلاق و هنری هستند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه فناوری‌های اشتغال‌زا در کشور، خاطر نشان کرد: یکی از حوزه‌های فناورانه، حوزه‌های خلاق است، چون این حوزه هم نوآورانه و هم اشتغال‌زا است.

معاون علمی رئیس‌جمهوری، انیمیشن را یکی از حوزه‌های فناورانه صنعت خلاق  عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از حوزه‌های مهم صنایع خلاق، حوزه اسباب‌بازی است. طبق آمارها گردش مالی جهانی صنعت اسباب بازی ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است و سهم ایران از این حوزه ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

وی سهم گردش مالی ایران از صنعت اسباب بازی را ۳ دهم درصد ذکر کرد و یادآور شد: از میزان ۳۰۰ میلیون دلار گردش مالی اسباب‌بازی، ۱۰۰ میلیون دلار آن به اسباب بازی‌های داخلی اختصاص دارد.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: اگر بخواهیم به نسبت جمعیتی توجه کنیم، باید سهم بازار اسباب بازی کشور یک میلیارد دلار باشد، چون ما ۳ درصد جمعیت دنیا را داریم، به این معنا که ۳ برابر جای رشد در صنعت اسباب‌بازی داریم.

به گفته وی، سهم گردش مالی در صنعت اسباب بازی با توجه به تولید داخل می‌تواند یک میلیارد دلار یعنی رشد ۱۰ برابری داشته باشد.

دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: این ظرفیت در کنار فرهنگ، هنر، اصالت و اندیشه در کشور وجود دارد و می‌تواند منجر به خلق خلاقیت‌ها در حوزه اسباب‌بازی شود.

معاون علمی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه این رویداد می‌تواند ارتباط میان صاحبان صنعت و تولیدکنندگان اسباب بازی ایجاد کند، افزود: این امر یکی از نقاط امیدبخش برای توسعه صنعت اسباب‌بازی است و از آنجایی که در کشور توسعه فناوری رخ داده است، کودکان و نوجوانان نیز به اسباب‌بازی‌های مبتنی بر فناوری علاقه بیشتری دارند و این می‌تواند به توسعه حداکثری صنعت اسباب بازی منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا