نشست وزیر راه ونزوئلا با رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی ریاست جمهوری در iHiT تهران

عصر روز سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۵، آقای رامون وزیر راه و ساختمان کشور ونزوئلا ضمن بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران در تهران(iHiT) ملاقاتی با مهندس قلعه‌نوی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری داشت.

در این ملاقات وزیر راه و ساختمان ونزوئلا از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف فناوری ابراز خرسندی کرد. وی همچنین ابراز نمود که کشور ونزوئلا در مسیر توسعه و حذف کردن موانع ناشی از تحریم‌های آمریکا نیازمند فناوری و محصولات ایرانی می‌باشد.

DSC01422

توانمندی‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی کاملاً مورد نیاز کشور ونزوئلا می‌باشد. این کشور که بخش اعظم محصولات دارویی خود را وارد می‌کند باید همکاری‌های بیشتری با ایران شکل دهد. ایشان ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه محصولات فناورانه کاراکاس، بر حمایت همه جانبه دولت آقای مادورو برای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و توسعه همکاری‌های فناورانه تاکید کردند. برقراری خطوط منظم پروازی هواپیمایی بین تهران و کاراکاس، می‌تواند زمینه توسعه همکاری‌های تجاری بیشتری را بین دو کشور فراهم کند.

DSC01396 e1663150199982

در این دیدار آقای مهندس قلعه‌نوی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری بر علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه روابط تجاری و فناوری با ونزوئلا تاکید کردند. بحث اعلام آمادگی دولت و شرکتهای خصوصی ایران برای انتقال فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان در ونزوئلا با هدف توسعه صادرات به سایر کشورهای آمریکای لاتین مورد تاکید ایشان قرار گرفت.

ضرورت برطرف کردن موانع و مشکلات مربوط به جابجایی و نقل و انتقالات پولی، قیمت همه جانبه دو دولت از توسعه روابط تجاری شرکت‌ها و حرکت در یک مسیر واحد استراتژیک برای آینده از مهمترین موضوعاتی بود که مورد تاکید آقای قلعه‌نوی قرار گرفت.

DSC01411آقای رامون، با تاکید بر رویه سیاسی دو کشور اعلام آمادگی و علاقمندی کشورش برای توسعه روابط همه جانبه با ایران را مورد اهمیت قرار داد و اعلام کرد بسیاری از فناوری‌ها و محصولاتی که در نمایشگاه خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) مشاهده کرده است، بازار بسیار مناسبی در کشور ونزوئلا دارند؛ پس ضرورت دارد شرکت‌های ایرانی با توانمندی بیشتری در این بازار حضور یابند.

وزیر راه و ساختمان ونزوئلا ضمن استقبال از حضور ۱۵۰ مهمان و تاجر ایرانی که ذیل ۸۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه فناورانه ایران در کاراکاس حضور می‌یابند، آینده تجاری و همکاری‌های فناوری دو کشور را بسیار روشن و امیدبخش دانست.


تصاویر بازدید و نشست:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا