گزارش تصویری؛ نوزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، علمی، فنی و فرهنگی ایران و قزاقستان

«نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، علمی، فنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان» با حضور وزیر جهادکشاورزی ایران و معاون نخست‌وزیر قزاقستان و مشارکت هیأت‌های کارشناسی دو طرف شامگاه ۱۲ آذر 1402 برگزار شد. در این کمسیون هیات کارشناسی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز حضور داشت.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی – تجاری ایران و قزاقستان در تهران برگزار شد. هدفگذاری شده است که مبادلات تجاری دو کشور به ۳ میلیارد دلار برسد. نیکبخت وزیر جهاد و کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ این دومین کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور بود که برگزار شد که نشان از اهمیتی دارد که جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ با کشور‌های منطقه و به ویژه همسایه قائل است. وی افزود: هم اکنون همکاری‌های اقتصادی دو کشور در شرایط خوبی نیست؛ اما هدفگذاری شده است که مبادلات تجاری دو کشور به ۳ میلیارد دلار برسد.

ژومانگارین معاون نخست وزیر و وزیر بازرگانی قزاقستان هم ضمن اشاره به دیدارش با بازرگانان ایرانی گفت: دو کشور ایران و قزاقستان ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری با یکدیگر دارند. وی افزود: در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی – تجاری ایران و قزاقستان، درباره دو موضوع لجستیک حمل و نقل و تسویه حساب بانکی توافق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا