مروری کوتاه بر علم، فناوری و نوآوری ایران در سال 2023

ایران با پیروی از سیاست توسعه ملی با تاکید بر تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، در مقایسه با سایر کشورهای نفت خیز منطقه، موفق به ایجاد متنوع‌ترین اقتصاد با کمترین وابستگی به درآمدهای نفت و گاز شده است. در راستای نظام ملی نوآوری، ایران پیوسته به سمت یک اقتصاد مبتنی بر دانش و نوآوری حرکت می‌کند و به دنبال تقویت ظرفیت تولیدی خود، تشویق همکاری‌های بین‌المللی برای تبادل فناوری و مشارکت فعال‌تر در فعالیت‌های نوآورانه برای تقویت رشد اقتصادی و توسعه پایدار است.

 

در راستای ارتقا قدرت نرم کشور ایران و اجرایی‌سازی سند جامع روابط علمی بین‌المللی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی(اقدام ملی ششم سند) که مرتبط با ارائه و نشر دستاوردهای مهم علمی و فناورانه ایران در عرصه‌های بین‌المللی می‌باشد؛ کتاب پیش رو با نام “مروری کوتاه بر علم، فناوری و نوآوری ایران ویرایش 2023” تقدیم به علاقه‌مندان، زحمت‌کشان و تمامی دست‌اندر‌کاران جامعه علمی، فناوری و نوآوری کشور ایران می‌گردد.

این کتاب توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری تهیه و تدوین شده است.

 

2023 Science, Technology and Innovation in Iran: A Brief Review

Iran at a Glance 2023 May 2023 01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا