محصول خود را در بزرگترین نمایشگاه‌های بین‌المللی به نمایش بگذارید

حمایت های مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در راستای توسعه بازار بین‌الملل، از سه روش برگزاری پاویون، اعزام هیات تجاری و حمایت از حضور مستقل به شرکت‌ها اعطا می‌شود. در ادامه میزان حمایت و نحوه دریافت آنها بیان می‌شود.

 

برگزاری پاویون بین‌المللی در مهم‌ترین نمایشگاه‌های دنیا

برگزاری پاویون در نمایشگاه‌های بین‌المللی یکی از بهترین فرصت ها برای ارائه محصول به خریداران بین‌المللی است. کشورها و نمایشگاه‌های منتخب برای برگزاری پاویون دارای شرایط خاص و مهمی هستند تا بازدهی حضور شرکت‌ها در دیگر کشورها بالاتر رود. مثلا کشورهای برگزار کننده می‌بایست علاوه بر اینکه مقصد صادراتی محصولات ایرانی هستند، درگاه و هاب صادراتی به دیگر کشورها نیز باشند.

نمایشگاه‌ها باید فضایی بیش از 10000متر فضای نمایشگاهی و بیش از 400 غرفه‌دار داشته باشند. همچنین می‌بایست بیش از 20 پاویون از دیگر کشورها در نمایشگاه برگزار شود و حداقل 30000نفر بازدیدکننده عمومی و تخصصی داشته باشد. در صورت احراز این شرایط، با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری پاویونی برای شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه برپا می‌شود. حمایت های مرکز تعاملات از شرکت‌ها برای حضور در این پاویون‌ها شامل بیش از 50% از مجموع هزینه‌های زیر می‌شود:

  • برگزاری جلسات B2B
  • چاپ کتابچه محصولات
  • دریافت ویزا
  • هزینه های بلیت و ترنسفر
  • هزینه های اقامت شرکت ها
  • مترجم

همچنین در کریدور صادرات حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی نیز شامل حال شرکت‌ها می‌شود و تجمیع حمایت‌های هزینه‌های حضور در نمایشگاه را برای هر شرکت تا حدود 70% کاهش می‌دهد. تاکنون بیش از 450 شرکت از حمایت‌های برگزاری پاویون مرکز تعاملات استفاده کرده‌اند و در سال جاری 16 پاویون در کشورهای روسیه، چین، امارات، ترکیه و … برای شرکت‌ها برگزار شده است. حمایت‌های مرکز تعاملات به برگزاری پاویون محدود نمی‌شود و در صورتی که خروجی شرکت‌ها در پاویون مثبت باشد، حدود 4 ماه بعد از رویداد، یک برنامه ی اعزام به همان کشور برای شرکت، جهت پیگیری تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، انجام می‌شود.

اعزام و برگزاری جلسات B2B برای شرکت‌های دانش‌بنیان

در مورد نمایشگاه‌هایی که ظرفیت برگزاری پاویون وجود ندارد، شرکت‌ها در برنامه‌های اعزام می‌توانند حضور پیدا کنند. ممکن است در برخی از نمایشگاه‌های تخصصی و بزرگ، امکان گرفتن پاویون به نام ایران نباشد. در این صورت برای بهره‌مندی شرکت‌ها از فضای نمایشگاه و آشنایی با دیگر شرکت‌ها، برنامه‌های اعزام تدوین شده‌اند. البته اعزام فقط مختص نمایشگاه‌های بزرگ نیست و نمایشگاه‌های کوچکی که ظرفیت بالقوه صادراتی دارند نیز مسمول حمایت‌های اعزام می‌شوند.

حمایت‌ها جهت اعزام شرکت‌ها شامل همان پکیج کامل پاویون‌ها می‌شود و هزینه‌های حضور در نمایشگاه با استفاده از این حمایت‌ها کاهش چشم‌گیری خواهد داشت. تاکنون بیش از 900 شرکت از خدمات اعزام‌های بین‌المللی از طریق کریدور صادرات بهره‌مند شده‌اند. این اعزام‌ها در سال 1402 به کشورهای فرانسه، روسیه، چین، امارات، عمان، هند، ترکیه، ترکمنستان و … انجام شده است.

حمایت از حضور مستقل در نمایشگاه‌های بین‌المللی

بیش از 250 نمایشگاه معتبر در دنیا وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از حمایت حضور مستقل، در آن حاضر شوند. حمایت‌های این بخش تا 70% و شامل فاکتورهای غرفه و غرفه‌سازی می‌شود.

نحوه ی استفاده از حمایت‌های توسعه بازار بین‌المللی

متقاضیان استفاده از حمایت‌های مرکز تعاملات جهت حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی از طریق کریدور صادرات می‌بایست پیش از هر اقدامی به سامانه ارزیابی باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان IHTECC وارد شوند. فرآیند ارزیابی شرکت‌ها به راحتی و به صورت سیستمی انجام می‌شود و تنها شامل 100 سوال چهارگزینه‌ای است. برای ارزیابی توانمندی صادراتی خود به سایت زیر مراجعه کنید:

http://ihtecc.eracore.ir/sysworkflow/en/neoclassic/login/login

همچنین جهت مشاهده آموزش ثبت‌نام در ارزیابی صادراتی اینجا را بخوانید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی با باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان تماس بگیرید:
02163103334
09057139146

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا