8 تیر نشست مجازی؛ آشنایی با بازار کنیا به همراه جلسات B2B

در هزاره آینده، کشورها با جمعیت بزرگی از حدود 8 میلیارد نفر روبرو خواهند شد که تعداد زیادی نیازهای غذایی و بهداشتی را دنبال می کنند. اگرچه همه این مقیاس‌ها، در نگاه اول، حیرت‌انگیز و ترسناک به نظر می‌رسند، اما در واقع چنین نیستند. یک سیستم توسعه یافته از ارتباطات آسان بین افرادی که به دنبال نیازهای خود هستند و کسانی که این نیازها را برآورده می کنند، منجر به برخی تعاملات تجاری یکپارچه برای رفع نیازهای واقعی با قیمت واقعی در این زمینه ها می شود.

در نتیجه، دولت‌ها در سرتاسر جهان در زمینه نیازهای غذایی و بهداشتی سیاست‌هایی را دنبال می‌کنند که تا آنجایی که توانایی‌هایشان اجازه می‌دهد منجر به تولید محصولات باکیفیت در این مناطق می‌شود. ایران نیز مانند سایرین، اما با مجموعه ای از توانمندی های بالاتر در سال های اخیر در این بخش ها رونق یافته و توانسته است رتبه های برتر را در حوزه های علمی و فناوری به دست آورد که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران (ISTI) مسئولیت آن را بر عهده دارد.
جمهوری اسلامی ایران در زمینه خدمات فنی – مهندسی توانمندی های زیادی دارد و می تواند 40 میلیارد دلار در این زمینه صادرات داشته باشد. تعداد زیادی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زمینه های کشاورزی، تجهیزات پزشکی و دارویی وجود دارد. 

وقتی صحبت از داروها، چه بیولوژیکی و چه شیمیایی به میان می‌آید، ایران در حال حاضر درصد بالایی از نیاز دارویی خود را در داخل تولید می‌کند – از داروهای با فناوری پایین و OTC گرفته تا داروهای پیشرفته که بیشتر آنها نیز صادر می‌شوند.

در زمینه بیوتکنولوژی کشاورزی، ایران می تواند انواع کودهای بیوتکنولوژیک، سموم دفع آفات و بذرهای هیبریدی تولید کند. و همچنین در زمینه اصلاح نژاد و ژرم پلاسم، موسسات ایرانی در حال توسعه فناوری‌های پیشرفته‌ای هستند که می تواند به راحتی به کنیا منتقل شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (ISTI) منبع حمایت از تولیدکنندگان کالا و محققان بازار بوده است. هدف کمک به شرکت ها در توسعه محصولات پیشرفته، افزایش سهم بازار شرکت‌های ایرانی در بازارهای خارجی، و تقویت همکاری‌های بین المللی و غیره است.

به عنوان یک ضرورت، برخی از شرکت های خصوصی مدیریت صادرات (EMC) تحت نظارت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، متخصص در صادرات و مبادله محصولات تاسیس شده‌اند. یکی از آنها، شرکت مدیریت صادرات داتیس متخصص در زمینه محصولات بیوتکنولوژیکی است که به ما در انجام ماموریت های بین المللی محول شده کمک می‌نماید؛ این شرکت در کنار خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا (iHiT) و ستاد توسعه زیست فناوری به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ISTI از تسهیل‌کنندگان این نشست می‌باشند.

لینک حضور در افتتاحیه نشست: http://datisexpoco.com/landing-kenya/

لینک شرکت در نشست پیش رو: https://ihitb2b.com/en/kenya/2022-june/

a 1448x2048 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا