نشان کیفیت محصولات صادراتی ایرانی “IEQL” رونمایی شد

نشان کیفیت محصولات دانش‌بنیان صادراتی ایرانی با عنوان IEQL با حضور معاون علمی رییس جمهور در نمایشگاه بین‌المللی رونمایی شد.

 

در حاشیه دومین گردهمایی باشگاه صادراتی از نشان کیفیت محصولات صادراتی دانش‌بنیان ایرانی IEQL با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور رونمایی شد.

این برچسب برای محصولات صادراتی دانش‌بنیان با هدف تضمین کیفیت محصولات عرضه می‌شود.

هدف از برچسب‌گذاری محصولات دانش‌بنیان شامل حمایت از صادرات محصول و یا خدمت با کیفیت، فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از صادرات محصولات ضعیف، حمایت از ارائه خدمات پس از فروش و کمک به انجام تعهدات شرکت‌ها است.

کمک به ارتقای رفتار حرفه‌ای شرکت‌ها در بازارهای بین‌المللی، توسعه بازار شرکت‌های ۴ و ۵ ستاره از دیگر اهداف برچسب IEQL‌ است.

IEQL چیست و با چه هدفی به وجود آمده است؟

رونمایی از این برچسب در راستای یکی از اهداف مهم باشگاه شرکتهای صادراتی دانش بنیان صورت گرفته که ارتقای برند ایرانی در بازارهای بین‌المللی است. بسیاری از کشورها در سراسر جهان برای ارتقای برند ملی خود یعنی تقویت تصویر و شناخت جهانی از کشور خود تلاش می کنند. این امر با هدف ایجاد تصویر مثبت، جذاب و قدرتمند از کشور در ذهن مردم و مشتریان بین‌المللی صورت می‌گیرد.

این تصویر ممکن است شامل مواردی مانند فرهنگ، تاریخ، طبیعت، صنعت، گردشگری، محصولات، خدمات و سایر عواملی باشد که یک کشور را از دیگران متمایز می‌کند. کشورها معمولاً از ابزارهای متنوعی برای ارتقای برند ملی استفاده می‌کنند. این ابزارها شامل تبلیغات، بازاریابی، رویدادها، نمایشگاه‌ها، ورود به بازارهای خارجی، توسعه گردشگری، پشتیبانی از صنایع ملی، سرمایه‌گذاری، دیپلماسی عمومی و ارتقای تعاملات فرهنگی و همچنین استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. هدف از ارتقای برند ملی، جلب توجه بین‌المللی، ارتقای تکنولوژی و نوآوری، افزایش صادرات، جذب سرمایه‌گذاری، توسعه گردشگری، ایجاد اعتماد و ارتقای تصویر عمومی کشور است. به طور کلی، ارتقای برند ملی می‌تواند منجر به افزایش رقابت‌پذیری کشور در بازار جهانی و در نهایت رشد و توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

یکی از اهداف مهم باشگاه شرکتهای صادراتی دانش بنیان هم ارتقای برند ملی است.

برند یا هویت ملّی که در بر گیرنده حوزه‌هایی نظیر فرهنگ، گردشگری و حتی سیاست است، ارائه‌دهنده مجموعه‌ای از ارزش‌هایی است که مردم یک کشور نسبت به آنها احساس مالکیت دارند. هویت ملّی بر اساس ارزش‌ها و حقایق ایجاد می‌شود. برندهای ملی با تصویری که از یک کشور نزد افکار عمومی جهان می‌سازنـد، می‌تـوانند جایگاه قـابـل تـوجهی را برای هر کشور ایجاد کنند. برند ملی حاصل جمع تمام ادراک‌ها از یک کشور خاص، در ذهن ذینفعان بین المللی است.

در فرایند جهانی شدن، کشورها برای جلب توجه، جذب، کسب اطمینان و احترام سرمایه گذاران، گردشگران، مصرف کنندگان، وام دهندگان، مهاجران، رسانه ها و حکومت های سایر ملت ها با یکدیگر رقابت می کنند. بنابراین داشتن برند قدرتمند و مثبت برای یک ملت، مزیت بزرگ و نسبتا حیاتی ایجاد می کند.

باشگاه شرکتهای صادراتی دانش‌بنیان با شناخت این مهم تلاش کرده است بهترین محصولات دانش بنیان ایرانی را به عنوان معرف برند ایرانی در جامعه جهانی مشخص کند و با تقدیم نشان IEQL (Iran export quality label)  این محصولات را در سطح جهان معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا