بزودی؛ اولین صادرات رسمی اسباب‌بازی ایران به روسیه

با حمایت دفتر توسعه کسب و کار مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری صورت گرفت:                       

بزودی؛ اولین صادرات رسمی اسباب‌بازی ایران به روسیه

پاویون ایران در نمایشگاه اسباب بازی روسیه در تاریخ 8 الی 10 اسفند با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری برگزار گردید.

کریدور صادرات محتوای خلاق و دانش‌بنیان مرکز تعاملات، کنسرسیوم Iran Kids را با همراهی حدود 20 شرکت وارد این نمایشگاه کرد. نمایشگاه اسباب بازی روسیه با عنوان Kids Russia با 18 دوره سابقه برگزاری و یکی از زیر مجموعه های Spielwarenmesse امسال برگزار گردید. به دلیل خروج برندهای اروپایی و آمریکایی از بازار روسیه و به واسطه تحریم های غرب، فرصت خوبی ایجاد شده که در نمایشگاهی که آنها حضور ندارند، در قالب یک پاویون ملی، شرکت‌های ایرانی حضور قوی‌تری پیدا کنند. از این رو به همت کنسرسیوم تولیدکنندگان اسباب بازی ایران، پاویون ملی صنعت اسباب بازی ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری شکل گرفت. حدود 30 برند ایرانی، 1000 اسباب بازی صادراتی خود را به نمایش گذاشتند.

بازدیدکنندگان نمایشگاه، شرکت های توزیع کننده روس، فروشگاه های زنجیره ای، تولیدکننده ها و مسئولین انجمن های روسیه بودند و تعامل و مذاکرات خوبی در طول نمایشگاه بین طرفین بوجود آمد و به زودی شاهد اولین صادرات رسمی اسباب بازی ایران به روسیه خواهیم بود.

Kids Russia 2024 G1

متراژ کلی نمایشگاه 5000 متر بود که فضـای پاویون ایران 120 متر از آن را فراگرفتـه بود. محل جانـمایی پاویون در جلوی یکی از درهای ورودی نمایشگاه و به شکل کاملا یکپارچه و با بهره گیری از علائم گرافیکی و رنگی ایرانی بود. در فضای غرفه ایران بیش از 1000 بازدید کننده حضور یافتند که بیش از 200 مجموعه فرم پر کردند و در خواست تعامل و همکاری داشتند.

در افتتاحیه نمایشگاه، تفاهم نامه ای بین کنسرسیوم صادراتی تولیدکنندگان اسباب بازی ایران و انجمن کالای کودک روسیه بسته شد که در آن روابط اقتصادی آتی بین صنعت اسباب بازی ایران و روسیه مورد توجه قرار گرفت. همچنین با رئیس انجمن اسباب بازی روسیه هم مذاکرات سازنده‌ای برای صادرات صورت پذیرفت.

اهداف مدنظر کنسرسیوم در نمایشگاه عبارت بودند از:

1- معرفی توانمندی های صنعت اسباب بازی ایران
2- ارتباط گیری با مخاطبین روس و دیگر کشورهای اطراف روسیه
3- استارت همکاری های لازم با بازار روسیه

امید است با ایجاد کریدور تخصصی صادرات محتوای دانش‌بنیان  وخلاق در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری، بتوان صادرات حوزه محتوا را افزایش داد و سهم قابل قبولی از بازار اسباب بازی روسیه و سایر کشورهای هدف به دست آورد.

Kids Russia 2024 G2

Kids Russia 2024 G3

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا