مهلت ثبت‌نام تا 28 فروردین؛ کارگاه کاربرد بیوانفورماتیک در ژنتیک

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» را که تحت عنوان connect شناخته می‌شود، به منظور انتقال دانش، تجربه و تخصص متخصصان ایرانی به داخل کشور، اجرا می‌کند.

 

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» را که تحت عنوان connect شناخته می‌شود، به منظور انتقال دانش، تجربه و تخصص متخصصان ایرانی به داخل کشور، اجرا می‌کند. این برنامه با همکاری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های فناور و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور، به عنوان پایگاه میزبان، از همکاری متخصصان در قالب طرح‌های مختلف نظیر برگزاری سخنرانی و کارگاه تخصصی، دوره پسادکتری، دوره فرصت مطالعاتی، همکاری به عنوان استاد مدعو و معین، تأسیس شرکت نوپا (استارتاپ)، نظام‌وظیفه تخصصی و … حمایت می‌کند.

در همین راستا، دانشگاه گیلان به عنوان یکی از پایگاه‌های تخصصی همکار در برنامه connect، کارگاه آموزشی «کاربرد بیوانفورماتیک در ژنتیک» را با تدریس جناب آقای دکتر حسن شفیعی، برگزار می‌کند.

دکتر حسن شفیعی دانش‌آموخته‌ دکتری تخصصی بیوفیزیک از مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران هستند که سابقه فعالیت به عنوان پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه فردوسی مشهد، استادیار دانشگاه Chinese Academy of Sciences چین، پژوهشگر در دانشگاه Fudan چین و دستیار پژوهشی در گروه ژنتیک مؤسسه انسان‌شناسی تکاملی Max-Planck آلمان را در رزومه خود دارند و در حال حاضر پژوهشگر پسادکتری در دانشگاهMartin Luther University Halle-Wittenberg  آلمان هستند.

این کارگاه با اهداف زیر برگزار می‌شود:

* دانلود ژنوم موجودات زنده و داده‌های ژنتیکی خام از پایگاه‌های داده

* پردازش و ویرایش فایل‌های حجیم داده‌های ژنتیکی در خط دستور لینوکس

* بررسی و فیلتر داده‌های خام ژنتیکی از نظر کیفیت

* همترازی خوانش‌های ژنتیکی ژنوم مرجع

* بازسازی ژنوم کامل از بین حجم انبوه خوانش‌ها

* استخراج گوناگونی ژنتیکی (پلی‌مورفیسم) موجود در نمونه

 

این کارگاه آموزشی در روزهای 6-1 اردیبهشت 1403 به مدت 14 جلسه (معادل 28 ساعت) در دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان برگزار می‌گردد و علاقه‌مندان از رشته‌های زیست‌شناسی، کشاورزی، دامداری، علوم پایه و پزشکی، به‌ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، می‌توانند در این کارگاه شرکت کنند.

مهلت ثبت‌نام در کارگاه، یکشنبه 26 فروردین 1403 است و از آنجایی‌که ظرفیت شرکت در رویداد محدود است، ضروری است علاقه‌مندان پیش از ثبت‌نام، حداکثر تا روز سه‌شنبه 28 فروردین 1403 با شماره موبایل یا آدرس اسکایپ زیر هماهنگ نمایند.

آدرس اسکایپ: Join.skype.com/GgqVJi7UcXr8

شماره تماس: 09112414093 – دکتر جوان بخت

همراه داشتن لپ‌تاپ برای شرکت در کارگاه ضروری است و سیستم عامل لینوکس به‌طور موازی بر روی لپ‌تاپ‌ها نصب می‌شود و شرکت‌کنندگان برای کار نیاز به اینترنت دارند.

علاقه‌مندان جهت پرداخت هزینه می‌توانند به لینک زیر مراجعه کرده، بخش معاونت‌ها را انتخاب نموده، گزینه معاونت پژوهشی را انتخاب کرده، سپس آیتم همایش‌ها و سمینارها را انتخاب نمایید. لطفاً قبل از پرداخت با شماره درج شده در قسمت بالا هماهنگ فرمایید.

Poster 3 1

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا