تشکیل ائتلاف علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک با کشورهای دوست؛ راه رهایی از آپارتاید علمی غربی‌ها

رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک گفت: برای مقابله و عبور از اعمال آپارتاید علمی غربی‌ها علیه ایران باید ائتلاف علمی با دانشگاه‌های کشورهای دوست و همسایه تشکیل دهیم.

پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، جواد محمدی در دیدار با وادیم پتروویچ رییس دانشگاه علم و تکنولوژی اوفا روسیه که در این پژوهشگاه برگزار شد، اظهار داشت: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک قطب مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ایران و منطقه است و در این پژوهشگاه در مرزهای دانش و نیازهای ایران و منطقه در حال فعالیت علمی هستیم.

وی افزود: تاکنون فعالیت های فراوانی در حوزه تشخیص زودهنگام سرطان، مطالعات اصولی و بنیادین میوه زیتون، کشت غلات و گندم مقاوم به شوری، پروبیوتیک ها و حیوانات مدل بیماری با روش ویرایش ژن، ساخت کیت های تشخیصی انسانی و دام و طیور و ساخت واکسن اچ پی وی HPV و واکسن آنفولانزا در پژوهشگاه انجام شده است.

رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک اظهار داشت: در جهان امروز با وجود شعارهای فریبنده غربی ها، با آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجه هستیم و برای مقابله و عبور از این آپارتاید باید با دانشگاه های کشورهای دوست و همسایه ائتلاف علمی تشکیل دهیم. با این ائتلاف در دانش و فناوری ایجاد قدرت کرده و تهدیدات آینده سلامت بشر و همه گیری هایی نظیر کرونا را شناسایی و کنترل کنیم.

محمدی تصریح کرد: ما بر اساس سند روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران در حوزه علمی و فناوری به دنبال تعاملات بین المللی با دانشگاه های جهان هستیم و با توجه به روابط راهبردی میان ایران و روسیه، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علاقه مند است با دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری و تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح ها و پروژه های مشترک همکاری داشته باشد.

پتروویچ رییس دانشگاه علم و تکنولوژی اوفا روسیه نیز در این دیدار اظهار داشت: دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا دانشگاهی با یک قرن قدمت است و در شاخه های زیست فناوری، ژنتیک پزشکی، ژنتیک دام و طیور و آبزیان و کشاورزی و هوا و فضا فعالیت می کند و اشتراکات علمی بسیاری با پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست فناوری دارد و مایه مسرت و افتخار ما خواهد بود که تعاملات علمی بالایی با پژوهشگاه شما داشته باشیم. در پایان این نشست، هیات روسی از بخش‌های مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد.

منبع: تهران- گروه علم و آموزش ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا