گزارش دومین رویداد کانکت فروم با متخصصان برنامه Connect+

دومین رویداد کانکت فروم با محوریت نشست متخصصان و فناوران ایرانی با تجربه فعالیت در خارج از کشور در حوزه‌های الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیک و سایر حوزه‌های مرتبط مورخ 11 تیر ماه 1403 همزمان با بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، در محل خانه نوآوری و فناوری ایران – iHiT، از ساعت 10:00 الی 14:00 و با حضور بیش از 50 شرکت‌کننده از میان متخصصان برنامه کانکت پلاس و نخبگان دانشگاهی کشور، توسط سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی برگزار شد.

 

این رویداد با سخنرانی سید علی حسینی، معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی که مدیریت پلتفرم کانکت را نیز به عهده دارد آغاز شد.

حسینی با اشاره به ظرفیت بزرگ متخصصان ایرانی خارج از کشور، هدف از برنامه کانکت را ایجاد ارتباط میان متخصصان داخل ایران و متخصصان ایرانی خارج از کشور دانست و بیان کرد این ارتباط ارزش‌افزوده زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی افزود یکی از برنامه‌های جانبی کانکت، کانکت فروم است که از سال پیش و همزمان با نمایشگاه‌های بین‌المللی در ایران در حال برگزاری است؛ در این رویداد از متخصصان فعال در حوزه‌های مرتبط با نمایشگاه و با تجربه تحصیل و کار در خارج از کشور دعوت می‌شود تا تجربیات خود را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهند.

IMG 0405

در ادامه رویداد کانکت فروم، سه نفر از فعالان صنعتی کشور در حوزه‌های الکترونیک، کامپیوتر و هوش مصنوعی، به ارائه سخنرانی پرداختند.

دومین سخنران، دکتر معصومه جباری‌فر بودند؛ جباری‌فر دانش‌آموخته دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه پلی‌تکنیک مونترال، و رئیس هیئت مدیره و مدیر تحقیقات شرکت چابکفا است.

دکتر جباری فرد در خلال صحبت‌های خود بیان کرد که در ایران با کمبود نیروی انسانی مجرب در صنعت روبه‌رو هستیم؛ به‌علاوه برای جذب سرمایه‌گذار و دریافت حمایت جهت پیشبرد پروژه‌ها نیاز به تولید نمونه اولیه است تا ایده مورد قبول سرمایه‌گذار قرار گیرد.

IMG 0431

دکتر حسین جوشقانی، دکتری اقتصاد از دانشگاه شیکاگو، و هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت صاب ملک، سومین سخنران این رویداد بودند.

دکتر جوشقانی بیان کرد در کشورهایی که تورم زیاد است نیاز به سرمایه‌گذاری است و حفظ ارزش دارایی و کسب سود واقعی دو مورد از انگیزه‌های سرمایه‌گذاری در این شرایط هستند. وی افزود پلتفرم کانکت برای ارتباط متخصصان و شرکت‌ها با یکدیگر و حل چالش‌های صنعت کمک بسیار بزرگی است.

IMG 0468

چهارمین سخنران، دکتر محمد شکوهی یکتا بودند؛ شکوهی یکتا دانش‌آموخته دکتری علوم کامپیوتر از دانشگاه کالیفرنیا هستند که هم‌اکنون به‌عنوان مدیر ارشد هوش مصنوعی شرکت اسنپ در حال فعالیت هستند.

دکتر شکوهی یکتا به عنوان آخرین سخنران این رویداد، در رابطه با تفاوت صنعت و دانشگاه به صحبت پرداختند و اشاره کردند که لزوماً ایده خوب، ایده پیچیده و سخت نیست؛ ایده‌ای که مورد نیاز کاربر باشد و ارزش‌افزوده ایجاد کند، را می‌توان ایده خوب در نظر گرفت.

IMG 0527

بعد از پایان هر سخنرانی، شرکت‌کنندگان حاضر در رویداد سؤالات خود را در زمینه‌های مختلف با سخنرانان به اشتراک گذاشتند و فضای تعاملی بین متخصصان و سخنرانان شکل گرفت. در ادامه رویداد کانکت فروم، از دستاوردهای متخصصان در نمایشگاه iHiT و همچنین از غرفه‌های منتخب در نمایشگاه الکامپ شامل غرفه‌های همراه اول، مبین نت، آچاره، ایرانسل و هلدینگ فاخر بازدید انجام شد. در این حین، شبکه‌سازی میان متخصصان و صاحبان صنایع نیز شکل گرفت.

مشاهده گزارش تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا