5 خرداد؛ کارگاه و سخنرانی با موضوع روش‌های ساخت میکرو، نانو و کاربرد آن در تحقیقات زیستی

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» را که تحت عنوان Connect+ شناخته می‌شود، به منظور انتقال دانش، تجربه و تخصص متخصصان ایرانی به داخل کشور، اجرا می‌کند.

 

این برنامه با همکاری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های فناور و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور، به عنوان پایگاه تخصصی میزبان، از همکاری متخصصان در قالب طرح‌های مختلف نظیر برگزاری سخنرانی و کارگاه تخصصی، دوره پسادکتری، دوره فرصت مطالعاتی، همکاری به عنوان استاد مدعو و معین، تأسیس شرکت نوپا (استارتاپ)، نظام‌وظیفه تخصصی و … حمایت می‌کند.

در همین راستا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان یکی از پایگاه‌های تخصصی همکار در برنامه Connect+، سخنرانی با موضوع «روش‌های ساخت میکرو و نانو و کاربرد آن‌ها در تحقیقات زیستی» را به همراه کارگاه آموزشی با موضوع «مراحل ساخت میکرواسپری اولتراسونیک و استفاده برای پاشش پروتئین و سلول با تأکید بر روش‌های آماده‌سازی نمونه‌های میکروسکوپ الکترونی»، با تدریس جناب آقای دکتر داریوش آشتیانی، برگزار می‌کند.

دکتر داریوش آشتیانی دانش‌آموخته دکتری تخصصی مهندسی مکانیک (بیوتکنولوژی) از دانشگاه موناش استرالیا بوده و دوره پژوهشی پسادکتری خود را در موضوع «جداسازی ذرات میکرو از نانو با امواج آکوستیک» در دانشگاه موناش استرالیا گذرانده است و در حال حاضر به‌عنوان مهندس ارشد تحقیق‌وتوسعه در شرکت cryosol در زمینه آماده‌سازی نمونه‌های میکروسکوپ الکترونی فعالیت دارد.

سرفصل‌ مطالب ارائه شده در این رویداد عبارتند از:

– معرفی مواد خام

– لیتوگرافی

– پاشش نانولایه فلزی با پرتو الکترونی

– برداشت نواحی زائد

– پوشش با لایه محافظ نانومتری

– الصاق میکروکانال پلیمری

این کارگاه آموزشی مورخ شنبه 05/03/1403 از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۵:۳۰ به صورت حضوری و در سالن سمینار دکتری واقع در طبقه اول دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، برگزار می‌شود.

IMG 20240522 WA0017

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا