محصولات فناورانه چالش‌های حوزه آب را رفع می‌کند

راهکارهای توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست بررسی شد. آن هم با برگزاری نشست دوره‌ای مشترک در این حوزه. نشستی که در آن بر تقویت هم افزایی بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری تاکید شد.

نادر قلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، محیط زیست و فرسایش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، احمد علائی طباطبایی معاون توسعه همکاری‌های فناورانه مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و سیروس وطنخواه رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت در این نشست حضور داشتند.

ابراهیمی در ابتدای این نشست با بیان اینکه همه نهادهای اثرگذار زیست‌بوم فناوری باید با هم‌افزایی هر چه بیشتر در راستای حل چالش‌های حوزه آب تلاش کنند، گفت: در این‌ بین، دیپلماسی فناوری با کشورهای همسایه و همچنین کشورهای صنعتی نقش بسیار تأثیرگذاری در تکمیل زنجیره تولید محصولات فناورانه دارد.

ابراهیمی همچنین بیان کرد: باید از هر ظرفیتی برای بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه و انتقال تکنولوژی‌های سطح بالا برای حل چالش‌های کشور استفاده کرد. در این راستا مراکز همکاری‌های تحول و پیشرفت و تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با توجه به ارتباطات و ساختارهای بسیار خوبی که در کشورهای مختلف ایجاد کرده‌اند می‌توانند نقش بسیار مهمی در تسهیل این فرایند ایفا کنند.

وی در پایان تأکید کرد تداوم این نشست‌های مشترک می‌تواند هم‌افزایی بازیگران زیست‌بوم فناوری را تقویت کند و بازدهی ظرفیت‌های کشور در توسعه فناوری را بالا ببرد.

 

در ادامه این نشست اجرای یک طرح الگویی مشترک با کشور هندوستان در زمینه روش‌های نوین کشت برنج و مدیریت تغذیه ارقام ایرانی برنج بررسی و درباره پررنگ‌تر شدن نقش شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در فرآیند انتقال دانش شیوه‌های کشت و مدیریت تغذیه صحبت شد.

همچنین در این نشست تدوین مستندات علمی در زمینه فناوری‌های سطح بالا و برتر مورد بررسی قرار گرفت که بستر بسیار مناسبی برای ثبت تلاش­ها و دستاوردها در این زمینه و همچنین ترویج این فناوری­ها در زیست بوم فناوری کشور و بین الملل خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا