رئیس مرکز تعاملات بین المللی فناوری: شرکت های دانش بنیان نیازمندحمایت هستند

مهندس قلعه نوی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ریاست جمهوری: با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان مسیر مهمی برای ارتقا و پیشرفت اقتصادی و علمی کشور هستند، تصریح کرد این شرکت‌ها نیازمند حمایت برای تعاملات بین المللی هستند .

مهندس قلعه نوی روز چهارشنبه در حاشیه نشست تعاملی شرکت‌های فناوری ایران و روسیه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو افزودند: یکی از وظایف معاونت علمی کمک به شرکت های دانش بنیان برای ورود به عرصه بین المللی و صادرات محصولات شان است.

ایشان با بیان اینکه در کشور حدود هشت هزار شرکت داش بنیان داریم  افزودند: این شرکت‌ها ظرفیت های خوبی برای رشد و توسعه اقتصادی و علمی کشور دارند از اینرو نیازمند حمایت هستند.در همین راستا چهارمین خانه نوآوری و فناوری ایران برای حمایت از تعاملات شرکت های فناوری  با شرکتهای روسی در مسکو را با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران افتتاح کردیم تا بتوانند وارد بازار های بین المللی شوند.

 

مهندس قلعه نوی گفتند: خانه نوآوری ایران قبلا در کشورهای چین، سوریه و کنیا افتتاح شده بود و بنا داریم در سال جاری در چهار کشور دیگر نیز طرح خانه نوآوری را اجرا کنیم تا شرکت های فناوری بتوانند شریک تجاری خودشان را در کشور هدف پیدا کنند.

 

ایشان افزودند: اولین نشست بین شرکت های تجاری اقتصادی فناوری ایرانی و  روسی هم برگزار شد تا بتوانند با تعاملاتی که برقرار می کنند به صادرات محصولات خود در کشور روسیه و دیگر کشورهای حوزه مشترک الامنافع ( CIS ) بپردازند.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ریاست جمهوری ،خاطرنشان کردند، ۳۵ شرکت دانش بنیان ایرانی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راه اندازی خانه نوآوری و فناوری کشورمان در مسکو مشارکت کرده‌اند و پس از چین، سوریه و کنیا، حالا روسیه به محل دائمی چهارمین خانه نوآوری و فناوری ایران در جهان تبدیل شد.

 

ایشان گفتند: خانه جدید نوآوری و فناوری ایران در روسیه محل عرضه جدیدترین محصولات حوزه علم و فناوری و مکانی مناسب برای رایزنی، تبادل تجربیات و همکاری‌های مشترک بین شرکت‌های دانش بنیان ایران و روسیه است.

 

در مراسم افتتاح رسمی چهارمین خانه نوآوری و فناوری ایران، مقامات وزارت‌خانه‌های صنعت و ارتباطات روسیه، سیروس وطن خواه، رییس مرکز همکاری‌های تحوّل و پیشرفت ریاست جمهوری، مهدی قلعه‌نویی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ریاست‌جمهوری و کاظم جلالی سفیرجمهوری اسلامی ایران در روسیه حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا