افق ترسیم شده برای حجم صادرات برزیل در سال 2022

براساس گزارش منتشر شده از سوی بنیاد مطالعات تجارت خارجی برزیل (FUNCEX) در یازده ماه اول سال 2021 ، 51 درصد از ترکیب صادراتی برزیل وابسته به محصولات اولیه عمده نظیر محصولات سویا (سویا، کنجاله و روغن سویا)، مواد نفتی و سنگ آهن بوده است.

کل میزان صادرات در این دوره 11 ماهه به 256 میلیارد دلار رسیده که 131.4 میلیارد دلار آن شامل محصولات اولیه مذکور بوده است. این موضوع از طریق افزایش قیمت محصولات اولیه در دوران پاندمی‌کرونا و صرفه اقتصادی صادرات آنها به جای فروش در بازار داخلی و همچنین رقابت با محصولات در بازار بین المللی قابل ارزیابی می‌باشد. علت اینکه تنها 21 درصد صادرات این کشور به کالاهای صنعتی اختصاص یافته، ناشی از افزایش هزینه‌های عملیاتی مرتبط با تجارت (Brazil Cost) شامل هزینه‌های لجستیکی، مالیات و بوروکراسی اداری است. لذا بنظر کارشناسان انجام اصلاحات در حوزه‌های مذکور و در جهت متنوع سازی تجارت ضروری است.

انجمن تجارت برزیل (AED) افق ترسیم شده برای درآمد حاصل از صادرات محصولات اولیه برزیل را برای سال 2022 تغییر داده به نحوی که صادرات سنگ آهن با کاهش 34 درصدی و نفت خام با 19.7 درصد کاهش به ترتیب به 30 و 20 میلیارد دلار خواهد رسید. بر اساس این چشم انداز ترسیم شده درآمد صادراتی ناشی از صادرات دانه سویا 18درصد افزایش و به رقم 45 میلیارد دلار خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا