بازدید مدیران ارشد مرکز تحقیقات سیاست‌های علمی کشور از خانه نوآوری ایران

روز یکشنبه مورخ ۵ دی ماه ۱۴۰۰ مرکز تعاملات بین‌المللی علم فناوری، میزبان هیاتی از مرکز تحقیقات سیاست‌های علمی کشور به ریاست جناب آقای دکتر سروش قاضی نوری بود. در این جلسه پس از بازدید از بخش‌های مختلف خانه نوآوری IHIT در نمایشگاه بین المللی و آشنایی با توانمندی‌های صادراتی حوزه فناوری و نوآوری ایران، نشستی صمیمانه با حضور مقامات دو مجموعه برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست جناب آقای مهندس قلعه‌نوی؛ رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری ضمن ارائه‌ای خلاصه از اقدامات مرکز، نسبت به لزوم  تسریع‌ در فرآیند اجرایی‌سازی سند جامع روابط علمی بین‌المللی با همکاری و هماهنگی باقی بازیگران این عرصه اشاره داشتند و بر نقش کلیدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این خصوص تاکید نمودند.

در ادامه جناب آقای دکتر قاضی‌نوری؛ رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌های علمی کشور پس از معرفی برنامه‌های جاری مرکز تحقیقات گفتند: نقش و ماهیت این مرکز به عنوان اتاق فکر حوزه سیاست‌گذاری علم و فناوری در نظر گرفته شده است. ایشان همچنین ضمن اشاره به شبکه ملی سیاست‌پژوهی علم، فناوری و نوآوری گفتتند: وظایف این شبکه دارای ۲ بعد شناسایی مسائل و چالش‌های سیاستی در حوزه علم و فناوری و نیز هم‌افزا نمودن توان جامعه مدیریت علم فناوری در حل چالش‌های شناسایی شده است.

در پایان این نشست، طرفین بر تعمیق همکاری دوجانبه خصوصا در پیشبرد اهداف و اقدامات سند جامع روابط علمی بین‌المللی تاکید نمودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا