چهار محصول نوآورانه ایرانی برای درمان سریع تومورهای سرطانی

فناوران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در  پردیس فنی دانشگاه تهران با تولید ۴ محصول نوآورانه و دانش‌محور در حوزه تجهیزات پزشکی در تشخیص و درمان سریع تومورهای سرطانی گام بزرگی برداشتند.

 

“علم بیوالکترولیک” در ساخت ابزارهای مکمل برای تشخیص بیماری‌ها به ویژه تومورها می‌تواند در زمان، هزینه و بازیابی سلامت نقش موثری ایفا کند.

حدود 12 مقاله از 4 دستگاه اختراع شده جدید در نشریات معتبر بین‌المللی به چاپ رسیده است و حتی مواردی بوده است که در پاتولوژی قابل تشخیص نبوده اما به کمک این دستگاه‌های اختراع شده قابل تشخیص شده است.

“محمد عبدالاحد” برنده جایزه مصطفی (ص) و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت:‌ یک دستگاهی را اختراع کردیم که بر مبنای پایه علمی استوار است که برای نخستین بار توسط ایران به دنیا معرفی شده است و امروز برای کم کردن فعالیت توده‌های سرطانی در بیمارانی که دچار سرطان‌های تهاجمی هستند، استفاده می‌شود و در حال حاضر نیز بر روی دارورسانی به کمک این دستگاه کار می‌کنیم.

“ریحانه مهدوی” دانشجوی دکتری برق و کامپیوتر دانشگاه تهران درباره ویژگی‌های یکی دیگر از دستگاه‌های اختراع شده گفت:‌ سیستمی را اختراع کردیم که با کمک یک روش الکترولیکی در لحظه، سونوگرافیست بدون اینکه پارامتر اضافه‌ای داشته باشد، براساس آن تشخیص بدهد که این توده نیاز به نمونه‌برداری یا احیاناً خارج شدن از بدن دارد یا خیر. کارآزمایی بالینی این سیستم بر روی 200 بیمار انجام شده است و دقت تشخیصی آن نزدیک به 92 درصد بوده است.

“زهره‌سادات نیلی‌پور” دکتری برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و سازنده دستگاه شناسایی حاشیه‌های آلوده غدد لنفاوی درگیر، درباره ویژگی‌های این دستگاه گفت:‌ ظرف مدت زمان کوتاهی حضور سلول‌های پیش‌سرطانی و سرطانی را در داخل حفره‌ای بعد از برداشتن تومور سینه ایجاد می‌شود را تشخیص دهد. دستگاه دیگر دستگاهی است که می‌تواند در مدت زمان کوتاهی حضور سلول‌های سرطانی را در غدد لنفاوی زیربغل تشخیص دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا