برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در مکزیک

نمایشگاه فرش دستباف ایرانی با عنوان «فرش های ایرانی، بهشت‌های سرگردان» از اواسط آذر ماه 1400 در محل موزه فرهنگ ملل مکزیکوسیتی افتتاح و تا اردیبهشت 1401 ادامه دارد. این موزه طی چند هفته گذشته با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه ها و بازدید کنندگان مواجه شده است.

 

این نمایشگاه تا آوریل 2022 (اردیبهشت 1401) در معرض دید علاقه‌مندان خواهد بود. این نمایشگاه تاکنون با بازتاب رسانه ای خوبی در مکزیک روبرو شده است. در ادامه برخی از مهمترین انعکاس‌های خبری در رسانه‌های مکزیک مورداشاره قرار می‌گیرد.

ir-mex-exhib

وبسایت رسمی موسسه ملی مردم شناسی و تاریخ مکزیک

نمایشگاه فرش دستباف ایرانی با هماهنگی موسسه ملی مردم شناسی و تاریخ مکزیک در محل موزه فرهنگ ملل مکزیکوسیتی افتتاح شده است. این نمایشگاه مورد توجه این موسسه قرار گرفته است و علاوه بر اینکه در سایت رسمی خود به معرفی این نمایشگاه پرداخته، در توئیتهای متعدد و همچنین در سایر رسانه‌های اجتماعی خود از علاقمندان دعوت به عمل می آورد که از این نمایشگاه بازدید کنند. این موسسه در سایت رسمی خود مراسم افتتاح این نمایشگاه را مورد پوشش قرار داده است و عنوان می دارد که موزه فرهنگ ملل بافته‌های شگفت انگیز مردم ایران را به نمایش گذاشته است.

لینک معرفی نمایشگاه در یوتیوب موسسه با 256 هزار دنبال کننده:

https://www.youtube.com/watch?v=BEaFhS5Ul7k

لینک معرفی نمایشگاه در اینستاگرام موسسه با 410 هزار دنبال کننده:

https://www.instagram.com/tv/CXRpmRzFHpg/?utm_medium=copy_link

خبرگزاری میلنیوی مکزیک

روزنامه میلنیوی مکزیک از خبرگزاری‌های پر بازدید مکزیک است. این خبرگزرای به افتتاح و معرفی نمایشگاه فرش ایرانی در مکزیک پرداخته است. این روزنامه به نقل از سفیر محترم کشورمان در مکزیک عنوان داشته است که فرش ایرانی ریشه در آداب و سنن اقوام مختلف دارد. در ادامه خبر آمده است بازدید از نمایشگاه فرش در انواع رنگ ها و اندازه‌های مختلف، تجربه ای عالی برای عموم علاقمندان است و تحسین آنها را به همراه خواهد داشت.

مجله مکزیکودسکنوسیدو (mexicodesconocido)

این مجله از مجله‌های تخصصی مکزیک در حوزه فرهنگ، گردشگری و طبعیت است. تویتیر این مجله بیش از 1.3 میلیون دنبال کننده دارد. مجله در صفحه اینترنتی و توئیتر خود اقدام به معرفی نمایشگاه فرش دستباف ایرانی کرده است. در گزارش منتشر شده از سوی این مجله آمده است: فرش  یکی از تحسین برانگیزترین آثار هنری فرهنگ کهن ایرانی است. اگر عاشق زیبایی هستید نمایشگاه فرش های ایرانی، بهشت های سردگردان در انتظار شماست. فرهنگ ایرانی را از طریق فرش آن بشناسید.

سایت خبری مکزیک فرهنگی

سایت خبری مکزیک فرهنگی مکزیک وابسته به وزارت فرهنگ دولت فدرال مکزیک است. این سایت برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایران را پوشش داد و در توئیتر اقدام به اطلاع رسانی در این خصوص کرده است.

سایت خبری استادو دل تیمپو (estadodeltiempo)

این سایت خبری با بهره گیری از گزارش های منتشر شده در موسسه ملی مردم شناسی و تاریخ مکزیک به پوشش خبری برگزاری این نمایشگاه پرداخته است.

واکنش کاربران توئیتری مکزیک

برگزاری این نمایشگاه علاوه بر انعکاس خوبی که در  رسانه‌های مکزیک روبرو گردید و در بین کاربران توئیتری مورد توجه قرار گرفت.

14 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا