روز ملی نوآفرین‌ها، با شعار: نوآوری برای هند، نوآوری از هند

به نقل از Fistpost، نخست‌وزیر هند در سخنان روز شنبه خود در جمع نوآفرین‌ها، ضمن تاکید بر لزوم توسعه نوآوری در هند، خواستار رفع چالش‌های پیش روی کشور در این حوزه شد.

مودی گفت: دولت از راه‌حل‌های نوآورانه و مبتنی بر فناوری، که در جهت رفع چالش‌های پیش روی کشور باشند، حمایت خواهد کرد. مودی با اشاره به اقدامات دولت برای رفع موانع و پیچیدگی‌های اداریِ پیش پای نوآفرین‌ها و کارآفرین‌ها، اعلام کرد که به منظور تقویت نوآوری، کارآفرینی و زیست‌بوم نوآفرینی دولت بر سه جنبه تمرکز کرده است که عبارتند از رهاسازی کارآفرینی و نوآوری از حصارهای دولتی و پیچیدگی‌های اداری؛ ایجاد سازوکارهای نهادی برای ارتقای نوآوری و حفظ و حمایت از نوآوران جوان.

admin ajax 28 1

نخست‌وزیر هند اذعان داشت: نوآفرین‌های هند در حال تغییر قواعد بازی و تبدیل شدن به ستون بنیادین هند جدید هستند و‌ علاوه بر خلق نوآوری، به عنوان بزرگ‌ترین بسترهای ایجاد اشتغال در کشور در‌ حال تکامل هستند.

وی ادامه داد که در حال حاضر کشور بیش از ۶۰ هزار نوآفرین و ۴۲ تک شاخ دارد و سال ۲۰۲۲ فرصت‌ها و راه‌های جدیدی را برای نوآفرین‌ها به ارمغان آورده است. مودی افزود از امسال، ۱۶ ژانویه هر سال به عنوان روز ملی نوآفرین‌ها جشن گرفته می‌شود تا به نفوذ فرهنگ نوآفرینی در سطح عموم مردم کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا