رونمایی از 10 پیشرفت برتر چین در علوم زیستی سال 2021

انجمن علم و فناوری چین (CAST) 10 پیشرفت مهم این کشور در زمینه علوم زیستی در سال 2021 را منتشر کرد.

در میان پیشرفت های آمده در این لیست، مطالعه ای در مورد سنتز نشاسته از دی اکسید کربن، برجسته بود.

به نقل از CGTN، دانشمندان چینی روشی مصنوعی برای سنتز نشاسته از دی اکسید کربن ابداع کرده اند. این روش در سطح جهان برای بار اول به وجود آمده است. انتظار می رود این مطالعه امیدوارکننده به تحقق تولید نشاسته در کارگاه کمک کند و یک مسیر فنی جدید برای سنتز مولکول های پیچیده از دی اکسید کربن ارائه دهد.

سایر پیشرفت‌های کلیدی شامل مطالعات در مورد: عفونت بین‌گونه‌ای و انتقال ویروس کرونا، درمان کمکی در سرطان نازوفارنکس پیشرفته موضعی، پژوهش پیرامون مسیر تکاملی آب به خشکی مهره‌داران، پژوهش پیرامون مسیر اهلی‌سازی یک نژاد وحشی برنج به نام آلوتراپلوئید، تغییرات مسیر پرواز بر اساس آب‌وهوا و مهاجرت از راه دور مبتنی بر حافظه، و تنوع مورفولوژیکی تک نورون‌ها در انواع سلول‌های مولکولی تعریف شده است.

مطالعاتی که در زمینه انتقال ویروس کرونا شده است، یک روش ارزیابی کارآمد را برای شناسایی انتقال بین گونه‌ای کرونا ایجاد کرده است. دانشمندان با ارزیابی خطرات احتمالی منشأ ویروس کرونا از خفاش و پانگولین دریافتند که خطرات بالقوه انتقال ویروس های مختلف در بین گونه‌های مختلف وجود دارد؛ بنابراین نظارت بر ویروس مشترک بین انسان و دام ضروری است.

همچنین مطالعات مربوط به درمان کمکی در سرطان نازوفارنکس پیشرفته منطقه‌ای، نشان دهنده راه درمانی جدیدی برای سرطان با تجویز خوراکی درازمدت با دوز پایین فراهم می‌کند. با توجه به نتایج مطالعات بالینی، استفاده از این روش جدید پس از پرتودرمانی می‌تواند به میزان قابل توجهی خطر شکست درمان سرطان را تا 45 درصد و بروز عوارض جانبی جدی را تا 60 درصد، با نرخ نهایی 74 درصد کاهش دهد. این مطالعات استاندارد جهانی جدیدی را برای درمان کارسینوم نازوفارنکس ایجاد کرده است. که در سطح بین المللی پیشرو، بسیار موثر، کم ضرر و ساده است.

انجمن علم و فناوری چین (CAST) از سال 2015، هر سال این لیست را جمع آوری کرده است.

 

ترجمه شده توسط مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا