تقدیر از پایگاه‌های میزبان برتر در برنامه همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای جذب متخصصان ایرانی خارج از کشور، برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» را اجرا می‌کند که هدف از آن انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به داخل کشور است تا در قالب حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، دوره فرصت مطالعاتی، پروژه جایگزین خدمت، راه‌اندازی کسب‌وکارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور و … به ارتباط مؤثر متخصصان و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور یاری رساند.

مراکز علمی و پژوهشی برتر کشور به عنوان پایگاه‌های میزبان متخصصان، نقش مهمی در پیشبرد اهداف این برنامه ایفا می‌کنند؛ در سال 1400 این پایگاه‌ها با بیش از 580 متخصص همکاری داشته‌اند.

J1A9036

با توجه به اهمیت و اثرگذاری مستقیم عملکرد پایگاه‌های میزبان بر روی کمیت، کیفیت و تداوم همکاری‌های شکل گرفته، هر ساله عملکرد این پایگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و از پایگاه‌های میزبان برتر تقدیر صورت می‌گیرد. از پارامترهای مهم و اثرگذار بر رتبه‌بندی پایگاه‌ها، رضایت متخصصان از همکاری با هر پایگاه است که از طریق نظرسنجی از متخصصان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سایر شاخص‌های ارزیابی پایگاه‌ها عبارتند از: اعتبار همکاری که با توجه به مؤسسه یا دانشگاه متبوع متخصص متقاضی سنجیده می‌شود، سطح تعامل با مرکز تعاملات که با نظرسنجی از کارشناسان مرکز ارزیابی می‌شود، و مشارکت در پروژه ارزیابی که با بررسی سرعت و دقت در ارسال گزارش عملکرد توسط هر پایگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

با توجه به جمع‌بندی امتیازات و تعیین پایگاه‌های برتر در سال 1400، نشست سالیانه تقدیر از پایگاه‌های میزبان برتر با حضور:

dr.sattari

جناب آقای دکتر ستاری؛ معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری

mohandes ghalenoy

جناب آقای مهندس قلعه نویی؛ رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری

mr.hosseini

جناب آقای مهندس علی حسینی؛ معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات

J1A9023

رؤسا و نمایندگان 10 پایگاه برتر و جمعی از کارشناسان مرکز تعاملات برگزار شد. این نشست مورخ دوشنبه 23 اسفند ماه 1400 از ساعت 9 الی 12 در سالن نشست‌های شیخ بهایی ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. گفتنی است در این جلسه، علاوه بر تقدیر از رؤسا و نمایندگان ده پایگاه برتر، مسئولین پایگاه‌های حاضر در نشست نظرات خود را در خصوص فرایند همکاری با متخصصان و تعامل با مرکز مطرح کردند.

4 1 5 1

رتبه‌بندی پایگاه‌های میزبان برتر تقدیر شده در این نشست به شرح زیر است:

رتبهپایگاه
اولستاد ویژه توسعه فناوری نانو
دومدانشگاه الزهرا
سومدانشگاه تبریز
چهارمدانشگاه علم و صنعت ایران
پنجمدانشگاه صنعتی شریف
ششمدانشگاه تهران
هفتمدانشگاه اراک
هشتمدانشگاه شهید بهشتی
نهمدانشگاه تربیت مدرس
دهمدانشگاه صنعتی امیرکبیر

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا