تولید سریع‌تر تجهیزات موشکی با فناوری چاپ سه‌بعدی

به نقل از chinadaily، چین در تولید برخی قطعات موشک‌های کروز خود از فناوری چاپ سه‌بعدی استفاده می‌کند که این کار منفجر به کاهش زمان تولید، هزینه و دورریز مواد فلزی مصرفی می‌شود.

شرکت علوم و صنایع هوافضایی چین (CASIC)، پیمانکار اصلی تجهیزات دفاعی چین، اعلام کرد که در تولید برخی قطعات موشک‌های کروز خود از فناوری چاپ سه‌بعدی استفاده می‌کند که هم منجر به کاهش زمان تولید، هزینه، دورریز مواد فلزی مصرفی و تلاش نیروی انسانی شده و هم کیفیت سطحی، تقویت سازه‌ای و نرخ تأیید بالاتری در ساخت ایجاد می‌کند.

رادر گازی، موتور و صفحات بدنه‌ی موشک‌های کروز، از جمله بخش‌هایی هستند که از تولید زمان‌بر و ماشین‌کاری مرسوم، به چاپ سه‌بعدی تغییر یافته‌اند.

آکادمی سوم این شرکت، همچنین آمادگی همکاری خود با طراحان تسلیحات را برای استفاده از این فناوری در طراحی موشک‌های جدید اعلام کرده است تا به این وسیله، امکان خلاقیت، نوآوری و ابتکار در تولید قطعات پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری را برای آنان فراهم کند.

به اعتقاد متخصصان، فناوری چاپ سه‌بعدی، تحولی انقلابی را در تولید موشک‌ها ایجاد خواهد کرد، به طوری که به سربازان این امکان را خواهد داد تا بسته به نیاز خود، تجهیزات موشکی را در محل میدان نبرد تولید و استفاده کنند.

چین تجربه‌ استفاده از این فناوری را در ساخت فضاپیمای سرنشین‌دار نسل جدید خود در سال ۲۰۲۰ داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا