احتمال همکاری اپل با چینی‌ها برای تهیه حافظه‌های NAND

اپل برای اطمینان از اینکه مشکلی در زنجیره تامین قطعات محصولاتش مانند آیفون وجود نداشته باشد، در پی همکاری با تامین‌کنندگان بیشتری است. در همین راستا ظاهرا کوپرتینویی‌ها می‌خواهد به سراغ تامین‌کنندگان چینی بروند.

کمپانی اپل از سال‌ها قبل با شرکت‌های چینی همکاری دارد تا بتواند به نیاز مشتریان پاسخ دهد. کوپرتینویی‌ها اکنون به دنبال شرکت‌هایی هستند که بتوانند تراشه‌های حافظه مورد نیاز آیفون‌ها را تامین کنند.

به گزارش بلومبرگ، اپل در حال بررسی و رصد گزینه‌های جدیدی برای زنجیره تامین محصولاتش است. این گزینه‌ها شامل یک تامین‌کننده چینی می‌شود که هم‌اکنون می‌تواند بخشی از قطعات خود را به کوپرتینویی‌ها اختصاص دهد.

دلیل اصلی بررسی این گزینه‌ها از سوی اپل، به وجود آمدن اختلالاتی در کارخانه‌های یکی از تامین‌کنندگان مرتبط با تراشه‌های حافظه آیفون است. این گروه هلدینگ ژاپنی که Kioxia نام دارد، به عنوان یکی از تولیدکنندگان حافظه فلش NAND آیفون شناخته می‌شود. با این حال گروه ژاپنی مذکور اعلام کرده که به دلیل آلودگی‌های موجود در دو کارخانه‌اش، مجبور است میزان تولید را کاهش دهد.

به همین ترتیب اپل باید یک جایگزین در این بخش پیدا کند. کوپرتینویی‌ها هم‌اکنون در حال آزمایش نمونه تراشه‌های حافظه فلش NAND شرکت چینی Yangtze هستند. پیگیری‌ها در مورد همکاری Yangtze و اپل بی‌پاسخ مانده‌اند و هر دو کمپانی از اظهار نظر رسمی خودداری کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا