هوشمندسازی ساختمان‌ با محصولات ایران‌ساخت دارای استاندارد بین‌المللی

میثم بخشی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان الگوریتم هوشمند زیتون با اشاره به فعالیت این شرکت در راستای هوشمند سازی و اتوماسیون ساختمان‌ها، گفت: در این شرکت تلفیق خلاقانه راهکارهای متنوع در تجهیزات به‌صورت سخت‌افزار یا نرم‌افزار برای اتوماسیون و هوشمند سازی ساختمان‌ها صورت می‌گیرد.

تنوعی از تجهیزات اتوماسیون و هوشمندسازی

محصولات تولیدی این شرکت به تجهیزات تابلو برق با ماژول‌های مختلف و تجهیزات روکار مانند انواع کلیدها تقسیم‌بندی می‌شود. سنسور 8 کاره محصول دیگری است که در محیط نصب می‌شود و شرایط محیطی را اندازه‌گیری می‌کند.

از محصولات این شرکت می‌توان به اتوماسیون تهویه مطبوع برای کنترل و مانیتورینگ دما و رطوبت محیط با قابلیت کار با انواع سیستم‌های تهویه مطبوع، اتوماسیون صوت و موسیقی جهت گوش دادن به موسیقی، پادکست و رادیوی دلخواه در ساختمان تنها با یک کلیک و یا به‌صورت برنامه‌ریزی شده و اتوماسیون سیستم امنیتی با هدف هوشمند سازی سیستم امنیتی از حفظ حریم خود و ساختمان‌ اشاره کرد.

دارای استانداردهای بین‌المللی

اتوماسیون روشنایی برای کنترل هوشمندانه المان‌های روشنایی و تجهیزات کنترل‌پذیر از طریق مکانیسم قطع و وصل و اپلیکیشن تلفن هوشمند از دیگر موارد تولیدی هستند.

این محصولات دارای استانداردهای بین‌المللی هستند و به شرکت‌هایی که در سراسر کشور خدمات هوشمند سازی ساختمان ارائه می‌دهند، عرضه می‌شود. همچنین این محصولات می‌توانند در یک شبکه با تمامی تجهیزات خارجی مطرح نیز کار کنند.

بهینه‌سازی شده با توجه به نیاز ساختمان‌های داخلی

نام تجاری این محصولات برکسی است و کاملاً بومی‌سازی شده حتی برخی تجهیزات ساخته شده نمونه خارجی ندارند و برای ساختمان‌های ایرانی بهینه‌سازی شده‌اند، این محصولات با کیفیت می‌توانند نیاز کشور را به واردات کاهش دهند.

در حال حاضر در این شرکت 10 نفر به‌صورت مستقیم و برای تعداد زیادی هم به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است. امکان صادرات این محصولات وجود دارد اما یکسری محدودیت‌هایی مانع این امر می‌شوند، تاکنون نمونه‌هایی به روسیه، رومانی، اسپانیا و انگلیس صادر شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان الگوریتم هوشمند زیتون با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال‌های ابتدایی شروع خود، نهاد بسیار خوبی بود، افزود: کمبود منابع مالی، بروکراسی اداری یا مواردی ازاین‌دست باعث شده تا شرکت‌ها کمتر بتوانند از حمایت‌های این مجموعه استفاده کنند که بهتر است در این راستا اقدامی صورت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا