ارتقاء فناوری‌ اطلاعات کشور در ۵ حوزه توسط دانش‌بنیان‌ها

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که جنگ‌های آینده در زمین فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات رخ می‌دهد و هر کشوری که در این زمینه رشد نکند بازنده بازی است.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این حوزه فناورانه نقشی موثر در توسعه کشورها و تامین امنیت روانی، جانی و اطلاعاتی جوامع دارد و دولت‌ها در تلاشند تا با کمک فناوران خود در این حوزه، پیروز میدان مبارزات احتمالی آینده باشند. در کنار این نقش کلیدی فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات و نرم‌افزارهای رایانه‌ا‌ی، نباید از تاثیرگذاری این حوزه در تامین نیازهای جامعه هم غافل ماند.

چند سالی است که خدمات هو شمند و آنلاین در میان مردم رونق گرفته است و بسیاری از خدمات بانکی، رفاهی، درمانی، آموزشی، خرید، فعالیت بنگاه ها و کسب و کارها مبتنی بر فناوری های اطلاعات و ارتباطات انجام می شود و اگر کشوری در این حوزه خود را به بازار جهانی نرساند؛ از دنیا جامانده است.

فناوری های ارتباطات و اطلاعات و نرم افزارهای رایانه ای از جمله حوزه هایی است که طی چند سال اخیر در ایران با کمک شرکت های دانش بنیان و خلاق رشد کرده و پاسخ گوی نیازها شده است. حوزه فناورانه‌ای که با تلاش این مجموعه‌ها در 5 عرصه پلتفرم، زیرساخت، امنیت فضای تبادل اطلاعات و صنعت انیمیشن و بازی‌های ویدئویی رشد یافته است.

عرصه ای که در حال حاضر میزبان 1 هزار و 528 شرکت دانش بنیان و خلاق است و مجموعه هایی چون «کیمیاگران خبره کبیر»، «دانش پردازش کاج پارس»، «مشاوران پارس آتیه مبنا پردازان فتح گستر»، «ایده پردازان کیان وندا اندیشه»، «سامانه نگار آتنا»، «ساد افزار رایا»، «دلتا گل بال»، «آینده پژوهان مهر کاوش نیک»، «مداوا گستران ارکید»، «مهندسین مشاور نواندیشان محیطهای رودخانه و دریا» را در دل خود جای داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا