ایجاد آزمایشگاه‌‌های تخصصی دانش‌بنیان در اردبیل و صادرات محصولات منتخب

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار داشت: اهمیت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف دستیابی به فناوری‌های جدید در سطح بین‌المللی مطرح شده است که در این زمینه شناسایی طرح‌های جدید در دستور کار است و لازمه آن دستیابی به دانش پیچیده و فناوری‌های نوین است که باید گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.

حبیب ابراهیم پور بیان کرد: شاخصه اقتصاد دانش‌بنیان مربوط به دستاوردهای جدید با هدف توسعه در دستور کار است و در این زمینه واحدهای دانش‌بنیان در کنار صادرات‌محوری سعی می‌کنند و در این زمینه اولویت نیاز داخلی را تامین می‌کنند و کشور را از واردات کالاهای تحریمی بی‌نیاز می‌کنند که در این زمینه اقدامات لازم برای رفع تحریم‌ها در دستور کار است.

وی همچنین گفت: محصولات تولیدشده دانش‌بنیان مبتنی بر نیاز و فناوری‌های جدید مد نظر است و به همین منظور ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید محصولات محقق شده برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم مشکلات موجود را در این زمینه برطرف کنیم که در این زمینه۳۴ محصول دانش‌بنیان در استان تولید شده است.

ابراهیم‌پور گفت: صادرات محصولات باکیفیت شرکت های دانش بنیان استان نیز از اهم برنامه‌هایی است که   باید برنامه‌ریزی‌های لازم به گونه‌ای باشد تا بتوانیم مسیر توسعه دانش‌بنیان را رقم بزنیم که برای رسیدن به این هدف توسعه آزمایشگاه‌ تخصصی و مراکز رشد هدفگذاری شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اولویت تولید محصولات دانش‌بنیان را با محوریت شعال سال عنوان کرد و افزود: هدف ما از راه‌اندازی آزمایشگاه‌ تخصصی استفاده از بیشترین توانمندی‌ها در این حوزه است و با توجه به نامشهود بودن دارایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بانک‌ها درصدد هستیم تا پرداخت تسهیلات را با محوریت علم و فناوری‌ مورد توجه قرار دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا