گزارش تصویری دانش‌بنیان‌های ایران در ازبکستان

در حاشیه سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و هیئت همراه به ازبکستان نشست تجاری بازرگانان ازبکستانی با شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد. پیش از این نشست نمایشگاه محصولات شرکت های دانش بنیان در محل وزارت نوآوری ازبکستان با حضور بازرگانان ازبکی برگزار و محصولات فناورانه ایرانی معرفی شد.

بعد از نشست تجاری، نشست‌های رو در رو بازرگانان و شرکت‌های دانش بنیان در جهت خرید و عقد قرارداد برای انتقال فناوری و محصولات فناورانه ایرانی برگزار شد.در این نشست و نمایشگاه جانبی محصولات شرکت های دانش بنیان در حوزه های زیست فناوری نانو فناوری محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین حوزه علم اکتشاف معدن و البته فرآوری محصولات کشاورزی و افتخارات آب ، محصولات خود را عرضه کردند.

دستگاه‌های نشان دهنده علائم حیاتی و الکتروکاردیوگراف‌ها که اندام‌های داخلی بدن را رصد می‌کنند نمونه‌هایی از دستاورد‌های دانش بنیان‌های ایرانیست که استاندارد جهانی دارند.

تولید مواد ضدعفونی کننده و ویروس کش‌ها با بهره‌گیری از فناوری نانو نیز یکی از جدیدترین محصولات فناورانه داخلی است.
این محصولات نمونه‌هایی هستند از ۱۰۰ محصول شرکت دانش بنیان است که در نمایشگاه فناوری ایران در ازبکستان با هدف توسعه صادرات محصولات فناورانه ایرانی عرضه شده است.

شایان ذکر است ۳۰۰ نفر از نمایندگان صنایع و بازرگانان ازبکستانی برای حضور در این نشست‌ها ثبت نام‌ و اعلام آمادگی کردند.
شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه، کشاورزی، پزشکی، دامداری و معدن موفق شدند ۱۰۰ قرارداد فروش و تفاهم نامه اولیه را با هدف توسعه بازار صادراتی محصولات دانش بنیان در این سفر منعقد کنند.
بر اساس برآورد‌های اولیه شرکت‌های دانش بنیان در بازار ازبکستان ۲۰ میلیون دلار صادرات خواهند داشت.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا