رویداد به سوی اقتصاد دانش پایه با حضور متخصصان برنامه connect-نگاهی به آلمان

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای جذب متخصصان ایرانی خارج از کشور، برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» یا “connect” را اجرا می‌کند که هدف از آن انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه متخصصان به داخل کشور است. مراکز علمی و پژوهشی برتر کشور به عنوان پایگاه‌های میزبان متخصصان در طرح‌های مختلف پسادکتری، فرصت مطالعاتی، تأسیس شرکت نوپا، نظام وظیفه تخصصی، سخنرانی و ….، نقش مهمی در پیشبرد اهداف این برنامه ایفا می‌کنند.

دانشگاه شیراز به عنوان یکی از پایگاه‌های میزبان با متخصصان در زمینه‌های مختلف همکاری دارد. در این پایگاه، دفتر تعاملات علم و فناوری دانشگاه شیراز با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و در راستای دستیابی به اهداف بلندمدت چشم‌انداز علمی کشور ذیل مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز راه‌اندازی شده و زمینه‌ساز برقراری ارتباط حرفه‌ای میان متخصصان ایرانی خارج از کشور، دانشگاه شیراز و سازمان‌های مربوطه در استان فارس است.

نخستین برنامه کارگاه تخصصی متخصصان ایرانی خارج از کشور در دانشگاه شیراز در سال 1401، با حمایت دفتر تعاملات علم و فناوری مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز در تاریخ 4 خرداد برگزار شد.

این رویداد با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان، و سخنرانی مهندس سید محمدهادی آل حسینی، در تالار خوارزمی دانشگاه ترتیب یافت. وی دانش‌آموخته رشته Business Informatics از دانشگاه هامبورگ آلمان و کارآفرین و مشاور اقتصادی مقیم آلمان است که تجربه بیش از سه دهه حضور در کشور آلمان را دارد.

مهندس آل حسینی در رویداد «پیش به سوی اقتصاد دانش پایه-نگاهی به آلمان» در خصوص  نوآوری مأموریت‌محور در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان و بررسی الگوی نوآوری در کشور آلمان مطالبی را بیان کرد و به بیان راهکارهایی برای استفاده از ظرفیت نخبگان داخل و خارج از کشور به منظور دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش‌بنیان در منطقه پرداخت.

دکتر مجتبی بینازاده، رئیس دفتر تعاملات علم و فناوری مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز هم در این رویداد، با تبین مأموریت دفتر تعاملات برای استفاده مناسب از سرمایه انسانی علمی و حرفه‌ای کشور، به پرسش‌های حاضران پاسخ داد.

در ادامه، نشست مشترک با حضور مدیران مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز، مسئولان شهرک‌های صنعتی استان، سازمان جهاد کشاورزی فارس، منطقه ویژه اقتصادی شیراز و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در سالن جلسات مدیریت دانشگاه برگزار شد.

گفتنی‌ست، دفتر تعاملات علم و فناوری دانشگاه شیراز با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری، زیرمجموعه‌ی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است. این دفتر در راستای دستیابی به اهداف بلندمدت چشم‌انداز علمی کشور ذیل مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز راه‌اندازی شده و زمینه‌ساز برقراری ارتباط حرفه‌ای میان متخصصان ایرانی خارج از کشور، دانشگاه شیراز و سازمان‌های مربوطه در استان فارس است.

این دفتر در راستای دستیابی به اهداف بلندمدت چشم‌انداز علمی کشور ذیل مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز راه‌اندازی شده و زمینه‌ساز برقراری ارتباط حرفه‌ای میان متخصصان ایرانی خارج از کشور، دانشگاه شیراز و سازمان‌های مربوطه در استان فارس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا