نشست هم‌اندیشی با متخصصان برنامه Connect در ستاد نانو

نشست هم‌اندیشی با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور برنامه Connect در ستاد توسعه فناوری نانو با حضور رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و دبیر ستاد نانو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی متخصصان فناوری نانو در برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» سه‌شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۲ در ستاد نانو برگزار شد. برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» یا همان Connect توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تدوین و با همکاری پایگاه‌های میزبان از جمله ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو در حال اجرا است.

 

برنامه Connect به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط مؤثر متخصصان ایرانی خارج از کشور با همتایان داخلی و مراکز علمی و فناوری منتخب پیاده‌سازی شده و از سال 1394 در حال اجراست. در این طرح اساتید، متخصصان، کارآفرینان و دانشمندان ایرانی خارج از کشور در قالب دوره‌های پژوهشی پسادکتری و فرصت مطالعاتی، همکاری به عنوان استاد مدعو و معین، برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی و همچنین انجام فعالیت‌های فناورانه در قالب تأسیس شرکت نوپا می‌توانند با مراکز منتخب داخلی به عنوان پایگاه میزبان همکاری کنند.

1202 3506956966

نشست هم‌اندیشی متخصصان فناوری نانو در برنامه Connect، سه‌شنبه چهارم مهرماه، درحالی برگزار شد که ۲۰ تن از متخصصان این حوزه به صورت حضوری و آنلاین در آن مشارکت داشتند. در این نشست، پس از خیرمقدم و ارائه‌ای از وضعیت پایگاه ستاد نانو در خصوص برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» توسط آقای دکتر رضایت، تعدادی از محققان به بیان چالش‌های همکاری و پیشنهادات خود در زمینه افزایش تعاملات بین‌المللی ایران در حوزه فناوری نانو پرداختند.

پس از آن آقای دکتر میرآبادی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و دکتر احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، سخنرانی کردند و در خصوص سؤالات و موارد مطرح شده توضیحاتی را ارائه نمودند.

1222 2514705814
دکتر میرآبادی؛ رییس مرکز تعاملات

در پایان این نشست از سه فعالیت فناورانه که در برنامه Connect از آنها حمایت شده است و دستاوردهای شاخصی در این بخش کسب کرده‌اند، با اهدای لوح تقدیر، اعتبار شبکه آزمایشگاهی و هدیه‌ای به رسم یادبود، تقدیر صورت گرفت. این طرح‌ها عبارتند‌ بودند از:

1- طراحی و ساخت دستگاه سنتز نانوحامل‌ها با استفاده از فناوری میکروفلوئیدیک

فناور: دکتر سید علی موسوی شائق / شرکت: ریز سامانه بهبود درمان / دستاورد: طراحی و تجاری‌سازی دستگاه

2- تولید برچسب‌های هوشمند کنترل دمای زنجیره سرد کالاهای حساس (کول‌تگ‌پرو)

فناور: دکتر زهرا کلاهدوز اصفهانی / شرکت: فناوری فرا پایش امین / دستاورد: تولید و فروش محصول

3- تولید پوشش‌های سوپر آب‌گریز پلی یورتانی

فناور: دکتر امیرحسین سیدمهدی / شرکت: مارال پوشش نانو / دستاورد: جذب سرمایه‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا