6 تیر آخرین مهلت جذب حمایت‌های بین‌المللی برای پروژه‌های ایرانی متن‌باز

توسعه زیست بوم اقتصاد دیجیتال در کشور؛ حمایت از پروژه‌های فناورانه در سطح ملی و بین‌المللی را هدفمند کرده است.

از جمله فناورانی که در این حوزه مورد حمایت قرار خواهند گرفت؛ توسعه دهندگان پروژه‌های متن بازی هستند که طرح‌ها و نوآوری‌های آنها قابل عرضه در سطح بین‌المللی باشد. شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌توانند فعالیت های توسعه ای مجموعه خود را ارتقا و شرایط ورود به بازار جهانی را برای محصولاتشان فراهم کنند.

این فراخوان با نگاه به توسعه زیست بوم اقتصاد دیجیتال، در تلاش است تا زیرساخت‌های مورد نیاز این حوزه را با نگاهی نوآورانه بیافریند. شرکت‌های دانش‌بنیان و یا سایر شرکت‌های توانمند و علاقمند به حضور در این پروژه‌ها با ارائه اطلاعات خواسته شده در این فراخوان می‌توانند در فرآیند انتخاب مجریان قرار گیرند.

بر مبنای همین ضرورت، شرکت‌های خصوصی دارای پروژه‌های متن باز بین‌المللی فعال و مستقل و شرکت‌های خصوصی که در حال حاضر پروژه‌های متن باز نداشته اما قصد دارند بخش‌هایی از کد خود را متن باز کنند، در ارزیابی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند.

همچنین برخورداری از برنامه برای توسعه و رشد محصول، برنامه برای جذب حمایت یا مشارکت بین‌المللی، به‌روز بودن محصول و فناوری‌های مورد استفاده، کاربردی بودن و قابلیت استفاده مجدد محصول، از دیگر ویژگی‌هایی است که در ارزیابی‌ها حائز اهمیت است.

فراخوان فوق در دو محور صورت می‌گیرد:
۱) شرکت‌های خصوصی دارای پروژه‌های متن باز بین‌المللی فعال و مستقل
۲) شرکت‌های خصوصی که در حال حاضر پروژه‌های متن باز نداشته اما قصد دارند بخش‌هایی از کد خود را متن باز نمایند.

شرکت‌کنندگان لازم است با مراجعه به پایگاه aimatch.ir برای شرکت در فراخوان اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا