راه اندازی رایزن و مرکز تجاری در قطر

رئیس سازمان توسعه تجارت، از راه اندازی رایزن و مرکز تجاری در کشور قطر و شروع رسمی فعالیت این دو مرکز به زودی خبر داد. او در نشست با تجار ایرانی در کشور قطر با اشاره به اینکه مرکز تجاری ایران و قطر، ۷۰ فعالیت را عملیاتی خواهد کرد افزود؛ وظیفه سازمان توسعه صادرات پشتیبانی از روند افزایش صادرات به کشور قطر است که در این راستا اولین الزام تسهیل شرایط حمل و نقل و البته تعیین مشوق‌های صادراتی است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری موضوع دریافت مشوق‌ها را پیگیری کردیم تا دریافت شود.

آقای پیمان پاک با تاکید بر اهمیت اعتماد سازی در مسیر توسعه صادرات ادامه داد: در این مسیر، صندوق ضمانت صادرات راه اندازی شده و براساس توافقی که بین طرف ایرانی و قطری انجام می‌شود اعتماد سازی تجار ایرانی به قطری انجام و کالا صادر و در آمد آن دریافت خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر ظرفیت بسیار خوب بازار قطر گفت: فعالیت اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران با کشور‌ها در افزایش صادرات بسیار موثر بوده؛ البته باید همه تجار از این فضا بهره‌مند شوند در این شرایط مجموعه دولت راحت‌تر می‌تواند از بخش خصوصی حمایت و فعالیت‌ها را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه در زمینه صادرات دو موضوع توسعه صادرات و بازار بسیار مهم است افزود:یکی از بخش‌ها مهم برای رسیدن به این دو موضوع، برگزاری نمایشگاه‌ها برای آشنایی محصولات و ایجاد شناخت بین تجار است.
رئیس سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: علی رغم افزایش ۴۰ درصدی تجارت با کشور‌های همسایه، با قطر کاهش روابط تجاری داشتیم در این زمینه اتاق مشترک ایران و عمان الگوی خوبی برای فعالیت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا