12 تیر؛ همایش ملی ودیعه‌گذاری بر بطری‌های یکبار مصرف

در راستای نیل به اهداف بلند مدت چشم‌انداز علمی کشور و بهره‌گیری از ذخایر علمی و حرفه‌ای سرمایه انسانی خارج از کشور، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (connect) به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به داخل، توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و با همکاری دانشگاهها، پژوهشگاهها، پارک‌های علم و فناوری، شرکتهای فناور و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور به عنوان «پایگاه میزبان» اجرا میگردد تا در قالب حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی به ارتباط مؤثر متخصص و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور یاری نماید.

ذیل حمایت‌های همین برنامه و به همت دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر مهدی داراب، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مواد دانشگاه علم و صنعت به عنوان سخنران این همایش نقش‌آفرینی می‌نمایند. دکتر داراب از متخصصان همکار در برنامه connect است که دکتری خود را در رشته مهندسی و علم مواد از دانشگاه NTNU نروژ و کارشناسی ارشد خود را در رشته نانومواد و نانوفناوری از دانشگاه KTH سوئد گرفته است.


موضوع همایش: ودیعه‌گذاری بر بطری‌های یکبار مصرف

خلاصه‌ای درباره همایش:

ودیعه‌گذاری بر بطری‌های یکبار مصرف در صنایع غذایی طرح موفقی است که در نقاط زیادی از دنیا، خصوصاً در کشورهای توسعه یافته در حال اجرا است. ایده اصلی، ایجاد انگیزه مالی برای مصرف‌کنندگان در راستای افزایش بازیافت سیستماتیک بطری‌های فلزی، پلیمری و شیشه‌ای است. اهمیت این موضوع از آنجا نشأت می‌گیرد که آلودگی شدید محیط‌زیست با ظروف یکبار مصرف و هدر رفتن منابع اولیه، نتیجه استفاده بی‌رویه و بدون اعمال محدودیت از ظروف یکبار مصرف است.

زمان همایش: 12 تیرماه 1401


علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در همایش می‌توانند از طریق لینک زیر اقدام نمایند:

http://drs.iust.ac.ir


IMG 20220618 114305 407

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا