رسالت ما در مرکز تعاملات بین­ المللی علم و فناوری، کمک به تغییر اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان است.

سیدعلی حسینی، “معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ریاست جمهوری با حضور در برنامه مشاور از کمک به تغییر اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان گفت.   

طی صد سال گذشته بازرگانان خوبی بودیم که بر پایه­ اقتصاد نفتی، بر واردات تکیه داشتیم؛ ولی در صادرات به ­ویژه صادرات فناوری و محصولات دانش ­بنیان در دهه­ های اخیر با مشکل روبرو بودیم.

رسالت ما در مرکز تعاملات بین­ المللی علم و فناوری، کمک به تغییر اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان است.
این عبارات سرفصل سخنان مهندس سیدعلی حسینی، “معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین­ المللی علم و فناوری” است که با حضور در برنامه­ مشاور شبکه جام جم به پرسش­ های مجری و مخاطبان پاسخ می­ داد.

برنامه­ یکشنبه ­شب مشاور (۲۶ تیر ۱۴۰۱) که با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر آغاز شد؛ به چگونگی ارتباط شرکت­ های دانش­ بنیان و جذب پژوهشگران و فناوران ایرانی خارج کشور به مشارکت در شرکت­ های فناور و استارتاپ­ های داخلی اختصاص داشت. در این برنامه علاوه بر مهمان برنامه، سه نفر از فناوران و مدیران شرکت­های دانش ­بنیان بازگشته از خارج کشور در تماس تلفنی مطالب ارزشمندی را در این زمینه­ بیان داشتند.

مهندس حسینی “کمک به شرکت­های دانش ­بنیان و فناور جهت آماده­ سازی محصول”، “تبادل فناوری” و “حمایت از متخصصان و کارشناسان ایرانی داخل و خارج کشور” را به عنوان سه وظیفه و مسئولیت دفتر توسعه اعلام کرد و حاصل تلاش در این زمینه را شناسایی هفت ­هزار شرکت دانش­ بنیان داخلی دانست که محصولات تعداد زیادی از آن­ها توان رقابت با نمونه­ های مشابه خارجی را دارد و می ­تواند گواهینامه­ های استاندارد جهانی را جهت صادرات محصول کسب کند.

WhatsApp Image 2022 07 20 at 7.17.49 PM

وی گفت: “پژوهشگران ایرانی و فارغ ­التحصیلان دانشگاه های خارج کشور”، “کارآفرینان ایرانی شرکت­های دانش ­بنیان خارجی” و “افرادی که در های تک شرکت­های بزرگ خارجی کار می­کنند”؛ سه قشر مخاطب برنامه­ “ارتباط” (CONNECT) ما هستند. هدف ما در این برنامه ایجاد پل ارتباطی این سه گروه با فناوران و پژوهشگران داخلی برای خلق ارزش­های بیشتر است و این مأموریت را با معرفی ظرفیت­ ها، ایجاد تسهیلات و رفع محدودیت ­ها به انجام می ­رسانیم.

فعالیت­ها به­ طور کامل در بخش خصوصی انجام می­شود و ما در سرمایه­ گذاری، مشاورت و ارائه محصول تولیدی شرکت­های دانش­ بنیان به ادارات دولتی به آن­ها کمک می­ کنیم.

خدمات این دفتر تسهیل­ گرانه و یاری­ رسان است؛ از جمله، صندوق سرمایه ­ای را جهت راه ­اندازی در اختیار این گروه­ ها قرار می ­دهد؛ زمینه­ استقرار را فراهم می­ کند و به استخدام نیرو برای آن­ها یاری می ­رساند؛ ولی به ازای آن هیچ سهمی را مطالبه نمی­کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا