معاون توسعه کسب‌و‌کار مرکز تعاملات از خدمات موجود برای ورود شرکت‎‌های علاقه‌مند به بازار بین‌المللی میگوید

روح الله استیری مدیر دفتر توسعه كسب و كار بین المللی مركز تعاملات علم و فناوری با برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو مصاحبه تلفنی كرده که به شرح زیر می‌باشد.

استیری گفت: بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی درخصوص حمایت از شركتها و موسسات دانش بنیان، شركتی دانش‌بنیان محسوب می‌شود كه فرآیند ارزیابی و تشخیص صلاحیت را از طریق سامانه‌ی ذیل معاونت علمی و فناوی ریاست جمهوری طی كند.

وی افزود: شركت، می‌تواند تقاضای خود را در یك پروسه دو ماهه ارائه دهد و محصولات دارای سطحی از فناوری را اعلام كند تا تیم ارزیابی از طریق بازدید میدانی و برگزاری جلسات، دانش‌بنیان بودن آن شركت را تأیید و یا رد كند.

مدیر دفتر توسعه كسب و كار بین المللی مركز تعاملات علم و فناوری با بیان اینكه جامعه شركت‌های دانش بنیان از جامعه شركت‌های خلاق كاملاً متفاوت است اظهار كرد: ما در حال حاضر حدود ۷۲۰۰ شركت دانش بنیان و ۲ هزار شركت خلاق داریم.

استیری ادامه داد: جامعه شركت‌های خلاق شامل صنایع خلاق و صنایع فرهنگی است كه در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌كنند و پروسه ارزیابی آن‌ها هم كاملاً جداست.

وی یادآور شد: حمایت‌های مرکز تعاملات شامل حال جامعه خلاق و دانش بنیان و حتی شركت‌های فناور عضو پارك‌های علم و فناوری و مراكز رشد و مراكز شتاب دهی نیز می‌شود. این حمایت‌ها در دو بخش تقویت توان صادراتی و توسعه بازار تقسیم شدند كه برای هر دو بخش برنامه ریزی كردیم.

وی از ایجاد شبكه كارگزاران برون مرزی همكار با معاونت علمی برای كمك به صادرات و همچنین خانه نوآوری و فناوری ایران با زیرساخت مناسب در كشورهای عراق، افغانستان، روسیه و تركیه خبرداد و گفت: شركت‌های علاقمند برای ورود به بازار جهان می‌توانند از خدمات این دفاتر استفاده كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا