استقبال از گرمکن‌های گرافنی ایرانی در بازارهای خارجی

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ تولید گرمکن‌های گرافنی را از محصولات دانش‌بنیان این شرکت نام برد و گفت: این گرمکن‌ها قابلیت جذب بخار و آب از روی آینه خودرو را دارند؛ چرا که این محصول، گرمایش یکنواختی را روی سطح آینه ایجاد می‌کند و به واسطه این عمل، راننده دید کاملی خواهد یافت.

فریاد صیدی با اشاره به اهمیت، دید درست در آینه های خودرو بخصوص در فصل سرما افزود: در صورتی نداشتن دید کامل، امکان تصادف جاده‌ای و شهری افزایش خواهد یافت؛ از این رو حذف بخار از روی آینه یکی از نکات ایمنی مهم در رانندگی به شمار می‌رود.

آقای صیدی با تاکید بر اینکه در ساخت این گرمکن انعطاف‌پذیر از گرافن استفاده شده است، افزود: برای این گرمکن‌های گرافنی از سوی ستاد توسعه نانو، گواهینامه نانومقیاس صادر شده است.
به نقل از پایگاه خبری فناوری نانو ایران، مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه این گرمکن دارای نمونه خارجی است، گفت: نمونه خارجی با قیمت ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود، ولی محصول تولیدی ما با قیمت ۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

آقای صیدی افزود: یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ایسوزو در استرالیا از محصولات ما استفاده می‌کند، با استفاده از این فرصت قصد داریم بازار بین‌المللی را رشد و تعالی ببخشیم. از محصولات ما در داخل کشور در صنعت خودرو استفاده می‌شود. خودروهای ساینا به بالا آینه‌ها مجهز به گرم‌کن دارند.

8601030 710

مدیر عامل این شرکت افزود: بازار هدف تاکنون صنعت خودرو بوده و این محصولات در حال حاضر در آینه‌های خودرو به کار می‌روند با این حال قصد توسعه بازار این گرم‌کن‌های گرافنی را به صنایع پزشکی، ساختمان و… نیز داریم. همچنین برنامه‌هایی برای صادرات این محصولات ریخته شده است. حضور در نمایشگاه‌های خارجی باعث شد زمینه صادرات محصولات به ترکیه و استرالیا فراهم شود.
آقای صیدی گفت: این شرکت از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و از سال ۹۷ نیز در حوزه گرم‌کن‌های جانبی شروع به کار کرده است. فعالیت در این حوزه با شناسایی نیاز صنعت خودرو شروع شد، نمونه خارجی مهندسی معکوس شد و در نهایت تولید این محصول در ایران اجرایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا