پردبازدیدترین وبسایت‌های جهان 2023

25 وبسایت برتر جهان در سال 2023

 

در قلمرو وسیع اینترنت، تعداد انگشت‌شماری از وب سایت‌ها به عنوان غول‌های جهانی ظهور کرده‌اند. ابزارهای اصلی مانند YouTube و Facebook میلیاردها کاربر را جذب می‌کنند و تجربیات آنلاین افراد را شکل می دهند. اما در این برهه از زمان، امواج جدید نوآوری می‌تواند این فهرست را دگرگون کند، این دقیقاً همان چیزی است که اکنون با ظهور هوش مصنوعی مولد یا Generative AI در حال اتفاق افتادن است.

این مقاله با استفاده از داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل وب SimilarWeb، به بررسی 25 وبسایت برتر بر اساس آخرین اعداد ترافیک آنها پرداخته است.

رتبه‌بندی سنگین وزن‌های اینترنتی

در این فهرست 25تایی سال 2023، همانند سال‌ها متمادی، بیشترین سهم دارایی‌های از جنس وب متعلق به شرکت آلفابت و فیس‌بوک می‌باشد. در واقع، اگر ترافیک گوگل، یوتیوب، فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ با هم ترکیب شوند، 3/4 از کل ترافیک فهرست 25 وبسایت برتر را تشکیل می‌دهند.

در اینجا لیست کامل 25 وب سایت برتر تا آوریل 2023 آمده است:

1 25 صثذ 2023

1 25 ضصثضصذ 2023

25 وب سایت فوق با هم مجموعاً 192 میلیارد بازدید ماهانه دارند.

 

جذابیت هوش مصنوعی مولد یا Generative AI

یک سال پیش، رتبه‌بندی سایت بینگ به عنوان یکی از برترین وب‌سایت‌های جهان در کارت‌های بینگوی بسیاری از افراد وجود نداشت. اما، موتور جستجوی مایکروسافت نیز از رونق مولد هوش مصنوعی بهره برده است و آن را به یک رقیب سرسخت در دسته موتورهای جستجو تبدیل کرده است که سال‌ها به شدت تحت تسلط گوگل بوده است.

البته که، قابل توجه‌ترین داستان‌های امسال شامل موضوعات: ظهور پدیده OpenAI، خالق ChatGPT و سایر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌شود. ترافیک وب OpenAI در طول سال افزایش یافته است و از حدود 20 میلیون بازدید ماهانه در فصل پاییز سال گذشته به 1.8 میلیارد بازدید ماهانه در آوریل 2023 رسیده است.

در واقع، ترافیک وب سایت OpenAI به قدری سریع در حال رشد است که ممکن است به زودی از غول هایی مانند TikTok و Amazon پیشی بگیرد.

بازدید صعودی از وبسایت‌های OpenAI و ChatGPT نشان می‌دهد که اگر فناوری ارائه شونده توسط یک شرکت به اندازه کافی مجذوب‌کننده باشد، چقدر سریع می‌تواند به شهرت برسد.

اینکه آیا این محبوبیت و شهرت می‌تواند در درازمدت حفظ شود یا خیر را باید دید!

worlds top 25 websites openai MAIN

ترجمه و تدوین توسط ن.نجفی؛ مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا