مهندس قلعه‌نوی: ثبت‌نام در جشنواره طراحی صنعتی؛ فرصتی برای ورود دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازارهای بین‌المللی

مهندس قلعه‌نوی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری از تمدید مهلت ثبت نام دومین جشنواره­‌ی طراحی صنعتی ایران تا 15 آبان ماه 1401 خبر داد. جایزه طراحی صنعتی ایران توسط مرکز طراحی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای دومین سال متوالی به منظور ترویج و فرهنگ سازی موضوع طراحی صنعتی در بین تولیدکنندگان محصولات صادراتی حوزه دانش بنیان برگزار می­گردد.

با هماهنگی انجام شده با نمایشگاه دائمی خانه نوآوری و فناوری ایران در تهران (iHiT) کلیه شرکت­های صادراتی به منظور ورود به نمایشگاه دائمی مورد ارزیابی طراحی صنعتی قرار گرفته و بسته به نیاز محصولاتشان، از حمایت­ها و خدمات مرکز طراحی در قالب جلسات مشاوره رایگان طراحی صنعتی، حمایت مالی بلاعوض و تسهیلات ویژه برخوردار خواهند شد.

حوزه‌های برگزاری جایزه طراحی شامل بخش­های زیر می­باشد.

  • تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی
  • ماشین‌آلات صنعتی و رباتیک
  • تجهیزات کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • طراحی داخلی نوآوری و فناوری (ویژه شتابدهنده‌ها، مراکز نوآوری، فضاهای کار اشتراکی و …)
  • آموزش، ورزش و سرگرمی
  • صنایع دستی و بسته بندی

مهندس قلعه‌نوی همچنین افزود: اگر شرکت­‌های دانش­‌بنیان پس از شکل­گیری ایده اولیه کسب و کارشان، از ابزار “طراحی صنعتی” در طراحی سبد محصولاتشان استفاده نمایند، قادر خواند بود تا علاوه بر تولید محصولاتی متناسب با نیاز بازارهای جهانی، در روش ساخت و تولیدشان نیز صرفه جویی کرده و  قیمت تمام شده­­ محصولات خود را نیز کاهش دهند.

نتایج حاصل از این رویکرد کسب و کارهای دانش‌بنیان شامل: تولید محصولاتی مورد نیاز بازارهای بین‌المللی، تسهیل ورود آنان به بازارهای بین المللی و کسب سهم بازار جهانی بیشتر برای دانش‌بنیان‌های ایرانی می‌باشد.

در جشنواره طراحی 1401 علاوه بر بخش رقابت اصلی طراحی محصول، بخشی با نام دیزاینو (طراحی مفهومی محصولات) نیز افزوده شده است. همچنین فروم طراحی صنعتی نیز از برنامه­‌های جانبی این جشنواره می­باشد. این بخش با هدف آشنایی با شرکت­‌هایی که با استفاده از فرآیند طراحی صنعتی ارزش افزوده‌ای را برای کسب و کار خود رقم زده‌اند ایجاد شده است.

در بخش فروم جشنواره یک کارگاه آموزشی­ نیز به منظور آموزش روش­های تولید محدود توسط مشاوران مرکز طراحی صنعتی ایران برگزار می­شود؛ همچنین این کارگاه یک روزه، سبب آشنایی بیشتر مدیران شرکت­ها با انواع روش­های تولید محدود، روش­های تلفیقی و سفارشی­‌سازی محصولات می­شود.

طراحان صنعتی و متقاضیان شرکت در دومین جشنواره­ی طراحی صنعتی می­توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر از طریق زیر اقدام نمایند:

آدرس سایت مرکز طراحی: https://irandesignoffice.ir

شماره تماس دبیرخانه جشنواره:  02163103131 و 02163103100

پوستر تمدید جشنواره طراحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا