تفاهم‌نامه‌ مشترک بین ایران و روسیه در جهت ثروت‌آفرینی فناورانه

به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه علم و فناوری در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و در راستای راهبرد کلان نقشه جامع علمی کشور، تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری به نمایندگی آقای مهندس قلعه‌نوی و دانشگاه علم و صنعت ایران به نمایندگی های دکتر انبیا در روز چهارشنبه مورخ ۴ آبان ماه سال ۱۴۰۱ منعقد شد.

ذیل این تفاهم‌نامه پیرو ایجاد مرکز مشترک فناوری ایران-روسیه در دانشگاه سن پترزبورگ، برنامه‌ریزی کلان حمایت و نظارت بر عملکرد این مرکز در راستای فعالیت‌های مرکز فناوری در دانشگاه سن پترزبورگ با خوشه‌های علم و فناوری دانشگاه‌های صنعتی ایران، ذیل نمایندگی دانشگاه علم و صنعت صورت خواهد پذیرفت.

از اهداف این تفاهم‌نامه پایش فعالیت‌های علمی بین المللی دانشگاه‌های دو کشور و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری در توسعه فناوری در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

بستر‌سازی و اجرای دوره‌های مشترک آموزشی، تبادل دانشجو، اعزام اساتید، انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک ثروت‌آفرین، فراهم آوردن فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان، برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و سمینارهای علمی مورد حمایت مرکز تعاملات؛ ذیل این تفاهم‌نامه صورت خواهد گرفت.

20221026 120347

حمایت این مرکز از پروژه‌های مهندسی نمونه‌سازی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است. در راستای این تفاهم‌نامه همکاری مشترکی بین شرکت‌های دانش‌بنیان پنج دانشگاه برتر صنعتی کشور و دانشگاه صنعتی سنپترزبورگ روسیه صورت خواهد گرفت. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا