رویکردی مبتنی بر مهارت برای ایجاد نیروی کار آینده

آیا مدیران باید خود را با در نظر گرفتن مدرک شخص مورد مصاحبه در هنگام استخدام محدود کنند؟

اثرات همه‌گیری کووید-19، رکود بالقوه نرخ‌های تورم در حال افزایش مدیران را به تجدیدنظر در رویکرد خود نسبت به سرمایه انسانی و مدیریت استعداد سوق داده است.

یعنی، آنها از مدارک و عناوین شغلی فرد فراتر می روند تا بر مهارت‌هایی که یک شغل نیاز دارد و یک نامزد دارای آن است تمرکز کنند.

رویکرد مبتنی بر مهارت هم به مدیران و هم به نیروی کار کمک می کند

کارفرمایان بیشتری شروع به پذیرش شیوه های استخدام مبتنی بر مهارت کرده اند. شرکت‌های بزرگی مانند بوئینگ، والمارت و آی‌بی‌ام با اتحاد سازمان‌های متخصص در این زمینه، برنامه مسیرهای چندگانه میزگرد تجاری و کمپین پاره کردن سقف کاغذی امضا کرده‌اند و متعهد به اجرای شیوه‌های مبتنی بر مهارت شده‌اند. تا کنون، آن‌ها الزامات مدرک تحصیلی را از برخی آگهی‌های شغلی حذف کرده‌اند و با سازمان‌های دیگر همکاری کرده‌اند تا به نیروی کار کمک کنند از مشاغل با دستمزد پایین‌تر به مشاغل بالاتر پیشرفت کنند.

علاقه به شیوه های مبتنی بر مهارت به بخش خصوصی محدود نمی شود. در ماه می 2022، ایالت مریلند امریکا اعلام کرد که دیگر برای تقریبا 50 درصد موقعیت های خود نیازی به مدرک ندارد و هزاران شغل در بخش مراقبت های بهداشتی، اصلاحات، پلیس، مشاغل مهارتی تخصصی و مهندسی برای تعداد بیشتری از متقاضیان باز می کند.

شرکت‌ها تشخیص داده‌اند که شیوه‌های مبتنی بر مهارت راه‌حلی قدرتمند برای چالش‌هایی هستند که از زمان همه‌گیری تشدید شده‌اند. کارفرمایان برای یافتن نامزدهای مناسب برای موقعیت‌های باز مهم و سپس حفظ استعدادهایی که استخدام می‌کنند، تلاش کرده‌اند.

از طریق یک رویکرد مبتنی بر مهارت، شرکت‌ها می‌توانند تعداد و کیفیت متقاضیانی را که برای موقعیت‌های باز درخواست می‌کنند افزایش دهند و به نیروی کار کمک کنند تا فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت داخلی پیدا کنند، که می‌تواند به کارفرمایان در بهبود حفظ کمک کند. همچنین با ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و بهتر برای گروه وسیع‌تر و متنوع‌تری از نیروی کار، در طبقات گوناگون جامعه کمک می‌کند.

شیوه‌های مبتنی بر مهارت به شرکت‌ها کمک می‌کند تا مجموعه گسترده‌تری از استعدادها را پیدا کنند و جذب کنند که با نامزدهایی پر شده‌اند که برای پر کردن این موقعیت‌ها در بلندمدت مناسب‌تر هستند. چنین شیوه‌هایی همچنین به باز کردن فرصت‌ها برای نامزدهای غیرسنتی – از جمله افرادی که دارای مدارک خاص یا معمولی در رزومه‌شان نیستند- و همچنین زنان و اقلیت‌های اجتماعی کمک می‌کند.

استخدام مبتنی بر مهارت، نیروی کار انعطاف‌پذیرتری ایجاد می‌کند و می‌تواند یک استراتژی مؤثر برای کارفرمایان برای جلوگیری از فرسایش نیروی کار باشد. استخدام مبتی بر مهارت پنج برابر بیشتر از استخدام مبتنی بر تحصیل و بیش از دو برابر بیشتر از استخدام مبتنی بر سابقه کاری پیش بینی کننده عملکرد شغلی است.

نیروی کار  بدون مدرک دانشگاهی نیز تمایل دارند 34 درصد بیشتر از نیروی کار دارای مدرک در مشاغل خود بمانند. بنابراین، شیوه‌های مبتنی بر مهارت به کارفرمایان این امکان را می‌دهد که نه تنها بهترین گزینه‌ها را بیابند، بلکه آنها را در زمانی که انجام این کار از نظر تاریخی دشوار است، حفظ کنند. این رویکرد باعث صرفه جویی در زمان، انرژی و منابع می شود و در عین حال نیروی کار متنوع تر و آماده تر را پرورش می دهد.

خود کارفرمایان و نیروی کار می توانند کارهای زیادی را انجام دهند تا انتقال مبتنی بر مهارت را ممکن سازند. اکوسیستم توسعه نیروی کار – کارفرمایان، سازمان های خدمت‌رسان به نیروی کار، واسطه های کارفرما، و مقامات منتخب – می توانند برای حمایت از انتقال شغل مبتنی بر مهارت با یکدیگر در جامعه تشویق شوند.

رهبران هر قشر کاری جامعه می توانند سهامداران کلیدی را برای حمایت از استخدام مبتنی بر مهارت، گرد هم بیاورند و در مورد چگونگی همکاری ذینفعان برای اطمینان از اینکه نیروی کار قادر به انتقال به ‌نقش‌های با دستمزد بالاتر و تقاضا در جامعه هستند، بحث کنند.

اقدامات می‌تواند شامل اولویت‌بندی برنامه‌های آموزشی متمرکز بر مهارت‌هایی باشد که اغلب برای آماده‌سازی نیروی کار مورد تقاضا  توسط کارفرمایان درمشاغل محلی اعلام شده است. به اشتراک گذاشتن رزومه نیروی کار در جامعه کاری که همتای مشاغل آزاد در کارفرمایان محلی هستند؛  اولویت دادن به سرمایه گذاری در آموزش سواد دیجیتال به نیروی کار و بهبود زیرساخت های پیشرفت برای نیروی کار با درآمد کم‌تر.

این مطلب چکیده‌ای از یک مقاله چاپ شده در مجله McKinsey، می‌باشد. جهت دانلود و مطالعه مقاله کامل اینجا کلیک نمایید.

ترجمه شده توسط ن.نجفی؛ مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا