پیشنهاد متخصصان دانشگاه سنت‌پترزبورگ برای ایجاد دوقلوی دیجیتال شتابگر اسکیف

ماموریت ساخت دوقلوی دیجیتال مرکز استفاده‌جمعی چشمه فوتون حلقوی سیبری (به اختصار اسکیف) در بازدید گروهی متخصصان دانشگاهی سیبری از دانشگاه دولتی سنت‌پترزبورگ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بازدید با شرکت متخصصانی از انستیتوی ریاضیات محاسباتی و ژئوفیزیک ریاضی شاخه سیبری آکادمی علوم‌ روسیه، از مرکز صلاحیت‌دار ابتکارات فناوری ملی برای فناوری‌های تعاملی مطمئن در دانشگاه دولتی سامانه‌های هدایت و رادیوالکترونیک تومسک (مخفف روسی: توسور) و دانشکده امنیت اطلاعات دانشگاه ناواسیبیرسک و در مرکز صلاحیت‌دار ابتکارات ملی فناوری روسیه در دانشگاه سنت‌پترزبورگ برگزار شد.

ساخت دوقلوی دیجیتالی مرکز شتابگر اسکیف اولین تجربه ایجاد تجهیزات مدلسازی برخوردار از تمام عملکردها، در این سطح در دنیا محسوب می‌شود.

کلید اصلی در ایجاد دوقلوی دیجیتال، ایجاد ماتریس چندسطحی الزامات، اهداف و محدودیت‌های طول عمر است. به عقیده کارشناسان بالانس‌کردن ماتریکس اهمیت زیادی دارد؛ الزامات در پیشنهاد فنی تشریح‌شده، شاخص‌های هدف و محدودیت‌های طول عمر همگی به شکل موقتی، اعتباری، فن‌آورانه، تولیدی و یا اقتصادی هستند و قلمروی جستجو را محدود می‌کنند. نحوه کار این بستر دیجیتالی، با مثالی از نحوه کار پیشرانه توربین‌گازی دریایی و جعبه دنده کاهنده متعلقات آن نشان داده‌ شد؛ پروژه‌ای که توسط متخصصان پترزبورگی و برای شرکت ساتورن موتورسازی متحد در حال انجام است.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا