برنامه‌‌های جدید چین برای کشف نقاط ناشناخته‌ی ماه

کشور‌ چین پس از موفقیت در پروژه‌های شناسایی نقاط کمتر شناخته شده‌ی ماه، بار دیگر کاوشگر جدیدی به نام چانگ‌ئه-۶ را سمت ماه پرتاب خواهد کرد.

در صورت موفقیت این عملیات، بشر برای نخستین بار از دورترین نقاط ماه مطلع خواهد شد. هدف اصلی این کاوشگر جمع‌آوری و بازآوری نمونه‌هایی از دورترین نقاط ماه است. پس از این پروژه‌، چانگ‌ئه-۷ جهت بررسی اقلیم و آب‌وهوای مناطق قطب جنوب ماه پرتاب می‌شود. همچنین منابع طبیعی سطوح عمیق‌تر نیز شناسایی خواهند شد.

در این راستا امکان حفاری در سطح ماه و شناسایی ساختار و ترکیبات درونی نیز معلوم خواهد شد. سپس چانگ‌ئه-۸ در نزدیکی چانگ‌ئه-۷ فرود آمده و با کمک آن، مدارگرد‌ها، ماه‌نشینان، ماه‌نوردان و ردیاب‌ها برای ایجاد نمونه‌ی اولیه‌ی یک پایگاه علمی رباتیک همکاری خواهند کرد. چشم‌انداز طولانی مدت این پروژه‌ها ایجاد یک پایگاه برای همکاری‌های بین‌المللی آینده است.

البته که چین هم اکنون نیز از همکاران خارجی برای به ثمر رساندن این پروژه‌ها استقبال می‌کند. شایان ذکر است که پروژه‌های ماه شناسی چین از سال ۲۰۰۴ آغاز گشت و تاکنون ۵ کاوشگر چانگ‌ئه عملیات‌های موفقیت‌آمیزی پشت سر گذاشته‌اند.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا